زنگ‌هايي که براي سلب آرامش به صدا در مي آيند

 همچنين موسيقي‌هاي شاد نيز مورد استفاده مشترکان پرجنب و جوش و به اصطلاح بيروني قرار مي گيرد که سعي مي‌کنند در هر مبحثي شرکت کنند. اما برخي از موسيقي‌ها وجود دارند که تقريبا افراد بيروني و افراد آرام آنها را نمي‌پسندد که به اين نوع موسيقي‌ها “موسيقي خاص” گرفته مي شود و به طور حتم …

 همچنين موسيقي‌هاي شاد نيز مورد استفاده مشترکان پرجنب و جوش و به اصطلاح بيروني قرار مي گيرد که سعي مي‌کنند در هر مبحثي شرکت کنند. اما برخي از موسيقي‌ها وجود دارند که تقريبا افراد بيروني و افراد آرام آنها را نمي‌پسندد که به اين نوع موسيقي‌ها “موسيقي خاص” گرفته مي شود و به طور حتم به مشترکاني که اين نوع موسيقي را به عنوان زنگ تلفن همراه خود انتخاب مي‌کنند افراد خاصي گفته مي‌شود. از نظر روانشناسان اينگونه افراد بيشتر دوست دارند جلب توجه کنند هرچند که برخي از اين موسيقي‌ها آنقدر گوش خراش و اعصاب شکن است که ناخودآگاه وقتي شنيده مي‌شود يا باعث افزايش ضربان قلب و يا گفتن بد و بيراه به مشترک مورد نظر مي‌شود.
وقتي مسافر جواني با شنيدن صداي زنگ غير عادي و رعب انگيز راننده به يکباره مي‌پرد و يا پيرمردي که با شنيدن زنگ پيامک (که بيشتر اصوات باغ وحش و صداي بلند کلاغ است) شروع به بد و بيراه گفتن مي‌کند بيانگر اين نکته است که چرا برخي از افراد جامعه از هر وسيله‌اي براي سلب آسايش ديگران استفاده مي‌کنند.
وسيله‌اي که به غير از مردم آزاري و اعصاب خردي مي‌تواند هزار و يک فايده ديگر داشته باشد . سوءاستفاده از فناوري‌هاي اين وسيله نه تنها باعث افزايش جرم در جامعه شده است بلکه بسياري از مردم آرزو مي‌کنند که اي کاش تلفن همراه هيچگاه به ايران نمي‌آمد ! يا اين که کاش مشترکاني که از اين وسيله استفاده مي‌کنند بدانند که اين وسيله‌اي است براي رفاه نه سلب آسايش هزاران شهروندي که خسته از کار روزانه و دوندگي‌هاي زندگي سعي دارند در يک محيط آرام به آرامش برسند و نه اين که با زنگ‌هاي عجيب و غريب و وحشتناک که در طول مسير (اتوبوس،‌مترو، تاکسي و پياده رو) کار کنند که ديگران آرزو ‌کنند اي کاش مشترک مورد نظر هيچگاه در دسترس نباشد!
۱۶۲/۱۳/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا