تقويت کننده امواج تلفن همراه توسط محققان کشور توليد شد

حميدرضا مير آفتاب مجري طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعيت جغرافيايي کشور گفت: به جهت موقعيت جغرافيايي کشور در برخي نقاط امواج تلفن همراه با دشواري دريافت مي شود و مشکلاتي را براي مشترکين تلفن همراه ايجاد مي کند.وي افزود: براي اين منظور اقدام به طراحي و توليد دستگاه تقويت کننده …

حميدرضا مير آفتاب مجري طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعيت جغرافيايي کشور گفت: به جهت موقعيت جغرافيايي کشور در برخي نقاط امواج تلفن همراه با دشواري دريافت مي شود و مشکلاتي را براي مشترکين تلفن همراه ايجاد مي کند.
وي افزود: براي اين منظور اقدام به طراحي و توليد دستگاه تقويت کننده موبايل کرديم که قادر است تا ۹۰ برابر گيرندگي و ۱۰ برابر فرستندگي دستگاه موبايل را افزايش مي دهد.
مير آفتاب به ويژگيهاي اين سيستم اشاره کرد و ادامه داد: اين دستگاه علاوه بر اينکه همزمان با چندين اپراتور شبکه تلفن همراه عمل مي کند امکان رله کردن باند کامل فرکانس هاي مشابه را نيز فراهم مي کند.
وي با بيان اينکه ابعاد کوچک دستگاه به کاربر امکان نصب و راه اندازي آسان را مي دهد، ادامه داد: بدنه اين سيستم از آلومينيم مقاوم بوده از اين رو داراي دوام بالا در شرايط آب و هوايي دشوار است ضمن آن که امکان کنترل توان خروجي به صورت اتوماتيک را دارد.
مجري طرح با تاکيد بر اينکه اين دستگاه در مدلهاي مختلف داراي  آنتن هاي Yagi ، Pattern و Pach Pannel  است، ادامه داد: از اين رو مي توان در مکانهاي ورزشي، هتلها و مراکز اقامتي، کارخانجات داخل و خارج شهر، مجتمع هاي مسکوني و تجاري، طبقات زير زمين و حتي در پروژه هاي سدسازي، چاههاي نفت و روستاهاي دور افتاده نيز استفاده کرد.
به گفته ميرآفتاب دستگاه تقويت کننده موبايل اختلالي براي ساير سيستمهاي مخابراتي ايجاد نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا