خطرمکالمه موبايلي در حين رانندگي از صحبت مستقيم با مسافران بيشتر است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از رويترز، اين تحقيقات که توسط محققان آمريکايي صورت گرفته نشان مي دهد ، رانندگاني که با تلفن همراه مکالمه مي کنند کنترل خود را از دست مي دهند و نمي توانند به موقع با دقت در  پيچ هاي خطرناک را پشت سر بگذارند و يا خروجي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از رويترز، اين تحقيقات که توسط محققان آمريکايي صورت گرفته نشان مي دهد ، رانندگاني که با تلفن همراه مکالمه مي کنند کنترل خود را از دست مي دهند و نمي توانند به موقع با دقت در  پيچ هاي خطرناک را پشت سر بگذارند و يا خروجي ها را گم مي کنند.
استفاده از هندزفري نيز در اين مساله تاثيري نداشته و محققان معتقدند اين دستگاه ها گاهي باعث مي شود که رانندگي خطرناک شود.
يکي از محققان دانشگاه آتا مي گويد که تجربيات نشان داده که استفاده از هندزفري همانند دستگاه هاي تلفن همراه  تمرکز رانندگان را کم مي کند.
اين تحقيقات نشان داد که صحبت با تلفن همراه مي توانند عکس العمل رانندگان جوان را در حين رانندگي کم کند و همچنين رانندگاني که از تلفن هاي همراه استفاده مي کنند به اندازه رانندگان مست مي توانند باعث آسيب رساندن به افراد شوند.
جديدترين مطالعات نشان داده که ضريب خطاي استفاده از هندز فري در حين رانندگي نيز بيشتر از گفت وگو با مسافر و يا سرنشين است.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا