عدم وابستگي اپراتورها به برخي دولت ها يک شرط انتخاب آنان در شبکه ارتباطات سياراست

به گزارش سيتنا به نقل از  ستاد خبري کنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت ها»از زمان ورود فناوري هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي به خصوص شبکه سيار همواره اين سوال مطرح شده است که اين فناوري چگونه مي تواند به توسعه اشتغال در کشور کمک کند؟ سوالي که نه تنها از سوي مردم …

به گزارش سيتنا به نقل از  ستاد خبري کنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت ها»از زمان ورود فناوري هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي به خصوص شبکه سيار همواره اين سوال مطرح شده است که اين فناوري چگونه مي تواند به توسعه اشتغال در کشور کمک کند؟ سوالي که نه تنها از سوي مردم بلکه کارشناسان نيز به آن پرداخته و هميشه موضوع اشتغال زايي با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات دغدغه آنان شده است.
رضا عراقي کارشناس ارشد ارتباطات مخابرات استان تهران در اين باره گفت: به طور کلي تاثيرات گسترش شبکه هاي ارتباطات سيار بر اشتغال به صورت ايجاد زمينه هاي توليد سخت افزار و نرم افزار،افزايش بهره وري نيروي کار و ترويج کار از راه دور(Teleworking)به واسطه کاهش هزينه هاي ارتباطي ميسر مي شود.
وي افزود: از لحاظ اشتغال، رواج سيستم هاي ارتباطات سيار، موجب پيدايش مشاغل جديد با کيفيتي نو مي شود و اين مشاغل در سه حيطه ابزاري، زمينه اي و کاربردي نمود پيدا مي کند.
وي همچنين در خصوص حضور بخش خصوصي به عنوان بازوي محرک توسعه اشتغال گفت: مسئله پيدايش فعالان جديد خصوصي در بخش ارتباطات سيار که در قالب اپراتور معرفي مي شوند، مي بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار گيرد.
عراقي ادامه داد: اين اپراتورها مي بايد از نظر رتبه در سطح بين المللي و بازارهاي تحت پوشش، ميزان تجربه هاي فني در زمينه عرضه فناوري، اهداف و چشم انداز آينده مورد ارزيابي قرار گيرند.
به گفته وي، همچنين شناخت اپراتور از فرهنگ حاکم بر بازار ايران وعدم وابستگي اقتصادي و سياسي به برخي دولت ها از جمله شرايط انتخاب اپراتورها بوده ومسئولان مي بايد به آن توجه داشته باشند.
وي همچنين ادامه داد: از همين روي برگزاري کنفرانس ها کمک مي کند تا مسئولان با شناخت بيشتري نسبت به چگونگي پذيرش بخش خصوصي براي توسعه اشتغال اقدام کنند در عين حال که اين کنفرانس ها مجالي است براي پي بردن به چالش ها و برطرف کردن موانع پيش رو در زمينه اشتغال در حوزه فناوري ها ارتباطي.
گفتني است کنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت‌ها» روز ۴ آذرماه سال جاري و همزمان با نهمين نمايشگاه تلکام برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان براي کسب اطلاع بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي کنفرانس www.ictvision.ir مراجعه کنند يا با دبيرخانه کنفرانس با شماره ۸۸۷۱۳۰۲۴ تماس حاصل نمايند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا