از کالاهاي توليدي که توان صادرات داشته باشند حمايت مي شود

” مسعود مير کاظمي ” در حاشيه روز ملي صادرات در گفت و گوي اختصاصي به خبرنگار موبنا گفت : هدف دولتمردان حمايت از صادرات و رسيدن به نقطه تعادل في مابين واردات و صادرات کالا ها به کشور است .وي ادامه داد : دولت نهم تمايلي براي افزايش تعرفه کالا ها ندارد و از …

” مسعود مير کاظمي ” در حاشيه روز ملي صادرات در گفت و گوي اختصاصي به خبرنگار موبنا گفت : هدف دولتمردان حمايت از صادرات و رسيدن به نقطه تعادل في مابين واردات و صادرات کالا ها به کشور است .
وي ادامه داد : دولت نهم تمايلي براي افزايش تعرفه کالا ها ندارد و از ابتداي فعاليت کاري خود تنها کمتر از ۱۰مورد کالا با افزايش تعرفه مواجه شده اند .
وزير بازرگاني اظهار داشت : تمامي تلاش هاي دولت نهم براي رساندن حجم صادرات کشور است و امروزه نيز کشور توانسته از مرز صادرات ۲۰ ميليارد دلار عبور کند و اميد است تا چند سال آينده اين رقم به بيش از ۵۱ ميليارد دلار برسد .
وي افزود : واردات تنها بايد براي برخي از کالاهايي صورت گيرد که توان توليد آن در کشور وجود نداشته باشد و انسجام ملي بايد در زمينه وجود داشته باشد .
بنابراين با توجه به گفته هاي وزير بازرگاني ، توليد کنندگان داخلي گوشي همراه نبايد توقع داشته باشند که با وجود کيفيت کالا هاي توليدي آنها که در رقابت با برند هاي خارجي بکلي رنگ باخته اند ، دولت از آنها حمايت کند .
به گفته کارشناسان ، توقف و تعطيلي توليد داخلي راه رهايي از اين وضعيت نيست . راه حل بهتر ، تلاش توليد کنندگان داخلي براي افزايش کيفيت و ارتقاي فني و بازبيني طراحي محصولاتشان است تا بازار گسترده و پوياي در دسترس را از کف ندهند .
۱۲۳/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا