راه اندازي MMS تلفن همراه هيچ محدوديتي براي اپراتورها ندارد

به گزارش خبرنگار موبنا ،  MMS يا پيام کوتاه چندرسانه اي که امکان ارسال مالتي مديا را از طريق شبکه تلفن همراه امکانپذير مي کند، قرار است اين هفته از سوي اپراتور دوم تلفن همراه ( ايرانسل ) ارائه شود.مدير کل روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: شرايط اپراتور …

به گزارش خبرنگار موبنا ،  MMS يا پيام کوتاه چندرسانه اي که امکان ارسال مالتي مديا را از طريق شبکه تلفن همراه امکانپذير مي کند، قرار است اين هفته از سوي اپراتور دوم تلفن همراه ( ايرانسل ) ارائه شود.
مدير کل روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: شرايط اپراتور دوم براي ارائه سرويس MMS تلفن همراه در حال ارزيابي است و طبق پيش بيني هاي انجام شده، تاييد اين شرايط اين هفته به اپراتور ابلاغ و اعلام خواهد شد.
محمدرضا فرنقي زاد ادامه داد: ايرانسل محدوديتي از لحاظ ارائه سرويس MMS به مشترکان خود ندارد و طبق آيين نامه ، مي تواند به مشترکان خود سرويس دهد.
وي گفت: هر اپراتوري که آمادگي راه اندازي سرويس  MMS تلفن همراه را داشته باشد،مي تواند درخواست خود را به سازمان تنظيم مقررات ارائه دهد و سازمان پس از بررسي هاي فني، اجازه بهره برداري از اين سرويس را صادر مي کند.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي ايران در خردادماه سال ۸۷ وزارت ارتباطات را موظف کرد تا به منظور جلوگيري از تبادل داده ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS ، دستورالعمل تهيه سخت افزار، نرم افزار، تجهيزات لازم و ساير سازوکارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه هاي اطلاع رساني را به شرکت هاي طرف قرارداد صادر کند، تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد اين وزارتخانه، سرويس MMS راه اندازي و فعال شود.
اين دستورالعمل سبب شد تا سازمان تنظيم مقررات ، تدوين آيين نامه MMS را با توجه به موارد مذکور در دستورکار خود قرار دهد که با وجود ضرب الاجل سه ماهه براي تدوين اين ضوابط ، تاکنون اين سرويس به مشترکان ايراني ارائه نشده است.
طبق آيين نامه برخورد با مزاحمان ارسال پيام و تصوير MMS ، تلفن همراه شخص مزاحم در مرحله اول تا يک هفته، در مرحله دوم سه ماه و در نهايت براي هميشه قطع مي شود.
همچنين به منظور جلوگيري از ارسال پيام و تصوير غيراخلاقي در تعهدنامه MMS تمهيداتي انديشيده شده که براساس اين آيين نامه مصوب ، مشترکان متعهد مي شوند فقط از فضايي که در اختيار آنان قرار داده مي شود، استفاده کنند.
براين اساس مشترکان تلفن همراه براي استفاده از اين خدمات بايد به ازاي ارسال هر MMS ، هزار ريال پرداخت کنند.
۱۲۸/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا