G1 گوگل و Xperia X1 سوني اريکسون در يک نگاه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين دستگاه ها بنابراين انتظار مي رود که کاربراني که نياز به گوشي هاي هوشمند مجهز به صفحه کليد کامل QWERTY دارند براي انتخاب ميان اين دو گوشي دچار مشکل شوند.بر اساس تصاويري که به تازگي از اين دو گوشي در کنار يکديگر …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين دستگاه ها
بنابراين انتظار مي رود که کاربراني که نياز به گوشي هاي هوشمند مجهز به صفحه کليد کامل QWERTY دارند براي انتخاب ميان اين دو گوشي دچار مشکل شوند.
بر اساس تصاويري که به تازگي از اين دو گوشي در کنار يکديگر روي وب سايت هلندي JouwMobiel منتشر شده کار مقايسه ميان اين دو دستگاه را آسان کرده است.
گوشي G1 از X1 سوني اريکسون بزرگ تر بوده ، صفحه نمايش گوشي G1 ، ۲/۳ اينچي و صفحه نمايش X1 ، ۳ اينچي ، وضوح تصوير X1 ، ۴۸۰ x 800  پيکسل  G1، ۳۲۰ x 480  پيکسل است.
هر دو گوشي هوشمند از چهار باند شبکه GSM و HSDPA پشتيباني مي کنند و در عين حال هر دو دستگاه داراي GPS ، A-GPS و Wi-Fi داخلي هستند.  گوشي G1 از نقشه خيابان ها و قطب نماي ديجيتالي بهر ه مي برد، دوربين هر دو  گوشي  2/3 مگاپيکسلي با زوم خودکار و قابليت ضبط ويديو مي باشد اما   گوشي X1 داراي فلش است و به اين ترتيب امکان گرفتن عکس در نور کم را نيز دارد.
اما هنگامي که صحبت از حافظه داخلي به وسط مي آيد هيچکدام از اين گوشي ها از حافظه داخلي بزرگي برخوردار نيستند و کاربران مجبورند با کارت حافظه هاي جانبي فضايي را براي ذخيره اطلاعات و محتواهايي که مي خواهند ايجاد کنند.
سيستم عامل گوشي هوشمند G1 از نوع پلتفورم منبع باز اندروييد گوگل است، در حالي که سيستم عامل گوشي Xperia X1 از ويندوز موبايل ۶.۱ بهره مي برد.
هر دو اين سيستم عامل ها به کاربران امکان مي دهد که هزاران کاربرد اضافي را روي دستگاه شان نصب کنند،البته براي انتخاب ميان اين دو گوشي لازم است که هر دوي آنها به شکل واقعي مورد استفاده قرار گيرند.
 گوشي Xperia X1  در بسياري از بازارهاي سراسر جهان عرضه خواهد شد،  در حالي که گوشي G1 به دليل محدود بودن T-Mobile ممکن است فقط در اروپا و آمريکا عرضه شود.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا