قانون ماليات بر ارزش افزوده تعرفه واردات گوشي تلفن همراه را افزايش مي دهد

 مديرعامل شرکت “پارس کامتل” عرضه کننده رسمي گوشي هاي موتورولا و سوني اريکسون در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:بتصويب قانون ماليات بر ارزش افزوده و اخذ سه درصد ماليات گمرک از شرکت هاي واردکننده قانوني، عملا به معناي اجراي تعرفه ۲۸ درصدي واردات است.“حسين پاينده” افزود: قانون ماليات بر ارزش افزوده تنها …

 مديرعامل شرکت “پارس کامتل” عرضه کننده رسمي گوشي هاي موتورولا و سوني اريکسون در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:بتصويب قانون ماليات بر ارزش افزوده و اخذ سه درصد ماليات گمرک از شرکت هاي واردکننده قانوني، عملا به معناي اجراي تعرفه ۲۸ درصدي واردات است.
“حسين پاينده” افزود: قانون ماليات بر ارزش افزوده تنها به معناي افزايش تعرفه محسوب مي شود چرا که با استناد به اين قانون شاهد پرداخت سه درصد سود اضافي شرکت هاي واردکننده گوشي تلفن همراه به گمرک هستيم.
وي ادامه داد: متضرر اصلي اجراي اين قانون تنها شرکت هاي واردکننده رسمي گوشي تلفن همراه هستند ، چرا که پرداخت اين سه درصد سود با شرکت هاي قانوني است نه مصرف کننده نهايي .
مديرعامل شرکت “پارس کامتل” تصريح کرد: با اجراي اين قانون شاهد افزايش قيمت گوشي هاي موجود در بازار نخواهيم شد، چرا که عنان بازار گوشي تلفن همراه تهران در اختيار قاچاقچيان است و با افزايش قيمت متقاضيان به خريد گوشي هاي قاچاقي سوق داده مي شوند.
قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهرماه در کشور اجرايي شده است و با ابلاغ به تمامي واحدها و صنف ها، فروشندگان ملزم به اجراي آن شده اند.
اين قانون که جايگزين قانون تجميع عوارض شده، اعتراض بسياري از واحدهاي صنفي، اتحاديه ها و فروشندگان را بدنبال دارد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا