نگاهي به بازار لوازم جانبي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پرسرليز، هم اکنون لوازم جانبي که براي دستگاه هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد به نوع گوشي بستگي دارد اما کارشناسان معتقدند که با پيشرفت تکنولوژي استفاده از آن  عموميت م يابد به اين معني که اين لوازم  مي توانند روي هر نوع …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پرسرليز، هم اکنون لوازم جانبي که براي دستگاه هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي گيرد به نوع گوشي بستگي دارد اما کارشناسان معتقدند که با پيشرفت تکنولوژي استفاده از آن  عموميت م يابد به اين معني که اين لوازم  مي توانند روي هر نوع دستگاه تلفن همراهي مورد استفاده قرار گيرند.
تلفن هاي همراه در ابتدا بيشتر به عنوان يک ابزار لوکس براي برقرار تماس بوده اما اکنون به جزء لاينفک زندگي مردم تبديل شده و داشتن گوشي با لوازم جديد حتي در کشورهاي  توسعه نيافته  نيز گسترش يافته است.
برخي کارشناسان مي گويند که استفاده از نوع گوشي و لوازم جانبي تلفن همراه  اکنون در بين گروه هاي مختلف، يکي از شاخصه هاي تعيين تفاوت هاي اجتماعي و اقتصادي محسوب مي شود و اين امر موجب شده تا حتي افراد کم درآمد براي همراه شدن با ديگر اقشار، گوشي و لوازم جانبي خود را به روز کنند.
افزايش ميزان تقاضا لوازم جانبي تلفن همراه ، سطح رقابت بين شرکت هاي توليدي را بشدت بالا برده و اين بخش نيز به يکي از بازارهاي پر درآمد تبديل شده است. 
شرکت هاي توليدي علاوه بر کاربرد لوازم جانبي، زيبايي و ظاهر آن را نيز به عنوان يک معيار اصلي جذب مشتري مي دانند و از اين رو با شناسايي و درک نيازهاي بازار به توليد لوازم جديد مي پردازند.
گزارش ها حاکي از آن است ، توليد محافظ هاي صفحه نمايش لمسي پلاستيکي، قاب هاي ۳G،  کاورها يي که از طراح زيبايي برخوردارند و باعث زيبايي دوچندان تلفن هاي همراه مي شوند، روبه افزايش گذاشته است.
قاب هاي چرمي سخت، کيف هاي رنگي خيره کننده با طراحي زيبا و قاب هاي مقاوم در برابر رطوبت و آب موجب رونق بازار تلفن همراه شده است.
از ديگر لوازم جانبي که اغلب مورد استفاده قرار مي گيرد، هندزفري است که معمولا رانندگان از آن استفاده مي کنند.
اين دستگاه ها به سادگي در گوش قرار مي گيرند و به کاربر اجازه مي دهند بدون استفاده از دست با طرف مقابل مکالمه کند و به تماس ها پاسخ دهد.
باتري هاي اضافه، شارژرها و کابل هاي USB براي انتقال اطلاعات از موبايل به کامپيوتر و بالعکس از ديگر لوازمي است که در بازار موبايل کاربرد گسترده اي پيدا کرده است.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا