بازار و صنعت تلفن همراه همچنان پردآمد و پيشرو است

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،براساس بررسي ها ي انجام شده ، انتظار مي رود که تعداد کاربران تلفن همراه تا سال ۲۰۱۳ ميلادي ۸۰ درصد کل جمعيت جهان را در بر گيرد که با توجه به آن تا پنج سال آينده حدود نام پنج ميليارد و ۸۰۰ هزار کاربر در فهرست مشترکين …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،براساس بررسي ها ي انجام شده ، انتظار مي رود که تعداد کاربران تلفن همراه تا سال ۲۰۱۳ ميلادي ۸۰ درصد کل جمعيت جهان را در بر گيرد که با توجه به آن تا پنج سال آينده حدود نام پنج ميليارد و ۸۰۰ هزار کاربر در فهرست مشترکين تلفن همراه جهان ثبت خواهد شد.
در اين گزارش، ۲۰ بازار برتر جهان مورد بررسي قرار گرفتند و از چين به عنوان بزرگ ترين بازار موبايلي و سپس هند به عنوان دومين بازار موبايلي نام برده شد.
در اين تحقيق پيش بيني شده است : بازار ارتباطات اين دو کشور تا ۲۰۱۳ در مجموع يک ميليارد از کل کاربران موبايلي جهان را به خود اختصاص مي دهند.
برزيل با ۱۳۲ميليون کاربر رتبه سوم اين بازار و آفريقا،خاورميانه و آمريکاي لاتين به ترتيب با ۱۳.۳درصد،۱۰.۷درصد و ۹.۹ درصد رتبه هاي بعدي اين بازار را به خود اختصاص خواهند داد.
 درادامه اين بررسي آمده است ، به رغم افزايش درآمد در بخش سرويس هاي داده و صوت تلفن همراه در جهان، ميانگين درآمدي که از هر کاربر بدست مي آيد از ۲۳ دلارو ۲سنت در سال ۲۰۰۵ ميلادي به ۱۵ دلار و ۸ سنت در سال ۲۰۱۳ ميلادي کاهش خواهد يافت.
در اين بررسي از نوکيا با عرضه ۴۳۷ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ ميلادي به عنوان پيشرو اصلي بازار و سامسونگ و موتورولا شرکت هاي دوم و سوم بازار نام برده شد.
ال جي نيز در فصل دوم ۲۰۰۸ با غلبه بر سوني اريکسون جايگاه چهارم بازار را بدست آورد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا