مهلت مزايده وايمكس را تمديد كنيد

فارس- باتوجه به اينكه مهلت تحويل پاكات پيشنهادات شركت كنندگان در مزايده وايمكس ۳۱ شهريور ماه جاري به پايان مي رسد، بسياري از شركت كنندگان در اين مزايده و علاقمندان به سرمايه گذاري در اين فناوري، خواهان تمديد مهلت برگزاري مزايده هستند. به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس “محمد هادي شالباف” مدير عامل شركت …

فارس- باتوجه به اينكه مهلت تحويل پاكات پيشنهادات شركت كنندگان در مزايده وايمكس ۳۱ شهريور ماه جاري به پايان مي رسد، بسياري از شركت كنندگان در اين مزايده و علاقمندان به سرمايه گذاري در اين فناوري، خواهان تمديد مهلت برگزاري مزايده هستند.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس “محمد هادي شالباف” مدير عامل شركت گسترش الكترونيك ايران كه اسناد اين مزايده را خريداري كرده، گفت: مهلت اختصاص داده شده براي بررسي و تدوين پيشنهادات شركت ها اندك بوده است.
وي اظهار داشت: از آنجايي كه اين مزايده به صورت استاني برگزار مي شود و بسياري از شركت كنندگان در صورت تمايل به شركت در مزايده بسياري از استان ها، به بررسي و تدوين پيشنهادات خود در بازارهاي هدف به صورت جداگانه نياز دارند، بنابراين به زمان بيشتري براي اين كار نياز دارند.
به گفته وي، مزايده ميلياردي برگزار شده و به صورت تفكيكي در هر استان نياز به دقت عمل بيشتري دارد تا بتوان با رغبت بيشتري در رقابت حاضر شد.
شالباف با بيان درخواست تمديد مهلت زمان برگزاري مزايده وايمكس از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خاطرنشان كرد: تدوين پيشنهادات جداگانه و اختصاصي هر استان نياز به زمان بيشتري دارد.
“سادينا آبائي” مديرعامل شركت سيمرغ سامانه، يكي ديگر از شركت كنندگان در اين مزايده نيز معتقد است: سازمان تنطيم مقررات و ارتباطات راديويي براي برگزاري مطلوب و بهتر اين مزايده و بويژه حضور حداكثري در استانهاي محروم مي بايست نسبت به مهلت داده شده به شركت كنندگان براي تحويل پاكات پيشنهادات تجديد نظر كند.
وي افزود: بررسي شرايط و بازارهاي هدف و همين‌طور تدوين پيشنهادات مناسب براي هر استان مستلزم دقت بيشتري است كه بايد رگولاتوري به اين امر دقت و حجم زماني مورد نياز آن توجه داشته باشد.
آبائي تصريح كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد با پرهيز از هرگونه شتابزدگي در روند برگزاري مزايده، شرايط برگزاري هرچه بهتر اين مزايده را فراهم كند. خصوصا آنكه براي ارائه برنامه تجاري جهت اپراتوري در سطح كشور بررسي تمامي زواياي ممكن اين پروژه در ابعاد ملي ضروري به نظر مي رسد.
“كامران مجدمنش” مديرعامل شركت كامكار سيستم نيز با بيان درخواست تمديد مهلت برگزاري مزايده وايمكس در ۳۰ استان كشور، از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خواست تا از شتابزدگي در برگزاري سريع مزايده جلوگيري كند.
وي معتقد است: برگزاري مطلوب اين مزايده نيازمند وقت بيشتري براي بررسي برنامه تجاري از سوي شركت ها است تا بتوانند پيشنهادات و تعهدات خود را به صورت سازماندهي شده و مطابق با واقعيت ارايه كنند.
مجدمنش گفت: از آنجايي كه اين مزايده به صورت استاني برگزار مي شود، بايد شرايط به صورت تفكيك شده در هر استان بررسي شود كه براي اين كار نيز بايد وقت بيشتري در اختيار علاقمندان به سرمايه گذاري در اين مزايده قرار داده شود.
شركت كنندگان در مزايده فناوري وايمكس درحالي اين درخواست خود را مطرح مي كنند كه پيش از اين “سبوحي” مجري مزايده وايمكس و معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از عدم تمديد زمان برگزاري مزايده وايمكس و مهلت تحويل پيشنهادات خريداران اسناد خبر داده بود.
وي تصريح كرده بود: شركت كنندگان در مزايده زمان كافي براي بررسي و تدوين پيشنهادات خود داشته اند و هيچ برنامه اي براي تمديد مهلت برگزاري مزايده وايمكس درنظر گرفته نشده است و طبق برنامه مقرر در فراخوان مزايده، پاكات پيشنهادات بازگشايي خواهد شد.
براساس اين گزارش، خريداران اسناد مزايده وايمكس تا ۳۱ شهريور ماه مهلت دارند تا پيشنهادات خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تحويل دهند كه پس از آن نخستين دوره بازگشايي پاكات مزايده وايمكس دوم مهر ماه صورت خواهد گرفت.
با توجه به اينكه مزايده وايمكس در ۳۰ استان كشور برگزار شده است، بازگشايي پاكات به سه مرحله تقسيم شده است كه در هر دوره پاكات ۱۰ استان گشوده مي شود تا بدين ترتيب در سه مرحله، بازگشايي پاكات ۳۰ استان تكميل شود.
بر اين اساس، دوم مهر ماه بازگشايي پاكات ۱۰ استان نخست، هشتم مهر ماه بازگشايي پاكات ۱۰ استان دوم و در ۱۴ مهر ماه پاكات ۱۰ استان ديگر باز خواهند شد.
براساس اين گزارش، از هشتم تير ماه كه فروش اسناد مزايده وايمكس آغاز و ۱۶ مرداد ماه پايان يافت، مجموعا يك هزار و يكصد و ۱۵ پاكت اسناد فروخته شد.
اين مزايده قرار است به صورت استاني برگزار شود و در هر استان سه اپراتور پروانه ارايه خدمات فناوري وايمكس را دريافت خواهند كرد كه در مجوز صادره وايمكس، تركيبي از تمامي سرويس ها وجود خواهد داشت بطوريكه كساني كه مجوز وايمكس را دريافت كنند، همه مجوزهاي قبلي ISP، ICP، VOIP اوريجينيشن و تلفن ثابت را نيز در اختيار خواهند داشت.
ميزان حق الامتياز دريافت مجوز وايمكس براي استان هاي مختلف متفاوت است بطوريكه حق ليسانس پروانه وايمكس براي استان تهران ۲۰۹ ميليارد ريال و براي استان‌هاي خراسان جنوبي، كهكيلويه و بوير احمد و ايلام چهار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا