قبوض تلفن همراه و دردسرهاي مشترکان

اين وسيله مفيد در کشور ما مشکلات و مسايل مربوط به خود را هم همراه با مزايا و امتيازات ويژه اش به دنبال دارد . از جمله  اين مشکلات تاخير در دريافت قبوض تلفن همراه است که مشترک را ناگزير مي سازد از بيم قطع شدن گوشي خود همه برنامه هايش  را کنار بگذارد تا  …

اين وسيله مفيد در کشور ما مشکلات و مسايل مربوط به خود را هم همراه با مزايا و امتيازات ويژه اش به دنبال دارد . از جمله  اين مشکلات تاخير در دريافت قبوض تلفن همراه است که مشترک را ناگزير مي سازد از بيم قطع شدن گوشي خود همه برنامه هايش  را کنار بگذارد تا  خود را به باجه  بانکها برساند.
 البته بايد پذيرفت ، اين کار درستي است که همراه اول با ارسال پيامک صورتحساب ، مشترک را از هزينه مکا لماتش باخبر مي سازد اما از آنجا که خدمات الکترونيک در ميان شهروندان ما  هنوز اعتبار لازم را ندارد ، اکثريت قريب به اتفاق آنان ترجيح مي دهند که قبوض تلفن همراه خود را از طريق پست دريافت کنند تا در صورت نياز مدرک پرداخت آن را داشته باشند !
اين فقدان اطمينان مسبوق به سابقه است و به آنجا باز مي گردد که برخي از مشترکان مزه قطع شدن تلفن همراه خود را پس از پرداخت الکترونيکي آن چشيده اند به اين معنا که با وجود پرداخت هزينه هاي تعيين شده در پيامک ارسالي از همراه اول باز هم تلفن مشترک قطع شده و پس از دوندگيهاي بي مورد مشخص مي گردد که پول پرداختي با تاخير به حساب شرکت واريز شده است .
به منظور حل چنين معضلي بسياري از مشترکان پيشنهاد مي کنند مادامي که استفاده از خدمات الکترونيک در کشور ما نهادينه نشده، بهتر است که همراه اول همچنين شرکت پست هماهنگي بيشتري بعمل آورند و در ارسال قبوض تسريع داشته باشند. به اين ترتيب که قبوض تلفن همراه تا حد امکان زودتر از موعد مقرر در اختيار پست قرار بگيرد و شرکت پست هم با ارجحيت و اولويت آنها را به مشترکان برساند.
روشن است که ساير کشورها  در چهار گوشه گيتي ، هر کدام در سطوح مختلف و با گستردگيهاي متفاوت به سوي استفاده از خدمات الکترونيک در حرکت هستند اما تا آن زمان که استفاده از اين پديده در کشور ما همه گير شود، بهتر است که از ظرفيتها و توانمنديهاي خود استفاده بهينه کنيم هر چند که چنين روشهايي به نظر کهنه و منسوخ به نظر برسند.
۱۳/الف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا