طرح پيشخوان دولت در استان همدان اجرايي مي شود

به گزارش موبنا سيدمجتبي نصيري اظهار داشت: طبق برنامه چهارم توسعه، تعداد ۱۰ هزار دفتر ICT روستايي بايد در کشور ايجاد ‌شود که در حال حاضر ۶ هزار و ۳۲۱ دفتر ايجاد شده است.وي افزود: در اين راستا، شرکت پست جهت ارتباط بين دفاتر و شهرستان، اقدام به راه‌اندازي همين تعداد خط مبادلاتي با استفاده …

به گزارش موبنا سيدمجتبي نصيري اظهار داشت: طبق برنامه چهارم توسعه، تعداد ۱۰ هزار دفتر ICT روستايي بايد در کشور ايجاد ‌شود که در حال حاضر ۶ هزار و ۳۲۱ دفتر ايجاد شده است.
وي افزود: در اين راستا، شرکت پست جهت ارتباط بين دفاتر و شهرستان، اقدام به راه‌اندازي همين تعداد خط مبادلاتي با استفاده از پيمانکاران بخش خصوصي کرده که بر اساس برنامه زمان‌بندي هفته‌اي سه مرتبه با مراجعه به دفاتر، مرسولات پستي را جا به جا مي‌کنند.
نصيري اين دفاتر را نقاط خوب دسترسي مردم به خدمات الکترونيکي و خدمات فيزيکي برشمرد و خاطر نشان کرد: با توسعه فعاليت‌ دفاتر ICT در روستاها و افزايش دسترسي مردم به خدمات و امکانات، از مهاجرت جلوگيري مي‌شود.
وي پست را مسئول خدماتي که منجر به رد و بدل شدن مدارک و اسناد مي‌شود دانست و گفت: توزيع کالا برگ‌هاي روستايي، توزيع کارت ملي، توزيع فرم هدف‌مند کردن رايانه‌ها، ثبت نام دانشگاه‌ها، توزيع کارنامه‌هاي داوطلبان، مشمولين نظام وظيفه، در دفاتر ICT روستايي از مزاياي اين دفاتر در روستاها است.
نصيري با تاکيد بر اتخاذ برنامه‌هايي براي درآمدزايي و مؤثر بودن اين دفاتر گفت: دفتر ICT روستايي مي‌تواند بحث پيشخوان دولت در ارايه خدمات در روستاها باشد اما درآمدزايي اين دفاتر منوط به مشارکت دستگاه‌هاي دولتي و سازمان‌هاست.
معاون فني شرکت پست با اشاره به همکاري اين شرکت و استانداري همدان در اجراي پايلوت پيشخوان دولت در اين استان گفت: پست و استانداري همدان به صورت مشترک، نرم‌افزاري تهيه کردند که با استفاده از آن تمام سازمان‌ها مي‌توانند خدمات‌شان را در دفاتر ICT روستايي ارايه کنند.
وي از امضاي هفت تفاهم‌نامه در قالب پيشخوان دولت در همدان خبر داد و تصريح کرد: در قالب پيشخوان دولت با سازمان‌هاي خدمات درماني، ارشاد اسلامي، ثبت احوال، جهاد کشاورزي، شرکت برق، آبفا و آب منطقه‌اي تفاهم‌نامه امضا شد.
نصيري در خصوص ديگر اقدامات انجام شده افزود: شناسايي و احصاء ۶۱۷ خدمت مربوط به ۴۷ سازمان و تعيين فرايند عمليات هر يک از آن‌ها، ايجاد بستر IT در سطح استان، ايجاد شبکه wan استان، طرح موضوع در قالب جلسات تحول اداري استان در استانداري و ستاد پست، تعامل با مرکز فناوري اطلاعات استانداري و ساير سازمان‌ها و واحدهاي ستادي براي بهره‌برداري از پايگاه اطلاعاتي در قالب پيشخوان دولت در همدان اجرا شد.
وي اجراي اين طرح را موجب کاهش هزينه‌ها برشمرد و گفت: در صورت اجرايي شدن اين طرح در همدان، در کل کشور نيز طرح پيشخوان دولت پياده‌سازي مي‌شود.
معاون فني شرکت پست در خصوص ضرورت شکل‌گيري پيشخوان دولت گفت: با شکل‌گيري پيشخوان دولت ضمن ايجاد يک واحد مشخص براي اريه خدمات دولتي و غير دولتي به صورت منسجم و هماهنگ به مردم، با جلب رضايت مردم موجب افزايش اعتماد عمومي به نظام مي‌شود.
وي از جمله مزاياي اجراي اين طرح را جلوگيري از سر در گمي ارباب رجوع در دستگاه‌هاي مختلف، صرفه‌جويي در وقت و هزينه روستاييان، جلوگيري از آلودگي محيط زيست، تقويت حس کارآمدي دولت و نظام برشمرد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا