مدل Z8 موتورولا

 اين ترکيب رنگ براي کاربران جوان بسيار جذاب است و در واقع استفاده از گوشي را به اين گروه سني محدود مي کند . بطور کلي مي توان گفت که طراحي اين گوشي از ساير مدل هاي موتورولا متفاوت است و قاب آن ” Kick-Slide ” نام دارد که مانند يک گوشي کشويي استاندارد است …

 اين ترکيب رنگ براي کاربران جوان بسيار جذاب است و در واقع استفاده از گوشي را به اين گروه سني محدود مي کند . بطور کلي مي توان گفت که طراحي اين گوشي از ساير مدل هاي موتورولا متفاوت است و قاب آن ” Kick-Slide ” نام دارد که مانند يک گوشي کشويي استاندارد است اما در اصل قاب پشت گوشي داراي انحنا است و به اين ترتيب هنگام مکالمه قسمت پايين گوشي بطور طبيعي نزديک صورت کاربر قرار مي گيرد . استفاده از تلفن آسان است و به راحتي در دست جا مي گيرد .
گوشي RIZR Z8 در ابعاد ۱۵ در ۵۰ در ۱۰۹  ميلي متر ساخته شده است و ۱۱۲ گرم وزن دارد.
مدل فوق از پلاستيک مشکي مات ساخته شده اما قاب جلوي آن کمي براق است . زماني که اين گوشي را در دست مي گيريد مواد پلاستيکي آن لاستيک مانند بنظر مي رسد . ساختار تلفن بقدر کافي مقاوم است و تنها مشکل پوشش محل سيم کارت است.
بر خلاف ساير گوشي هاي کشويي مدرن ، اين مدل مکانسيم فنر ندارد که به باز و بسته شدن درب کشويي آن کمک کند.
در بالاي گوشه راست دوربين مکالمه تصويري وجود دارد و آرم موتورولا در قسمت بالاي صفحه نمايش مشاهده مي شود . کليد حرکتي مدور با مرکز تاييد کننده زير صفحه نمايش وجود دارد که کليدهاي سبز و قرمز تماس ، کليد C ، منو و دو Softkey در اطراف آن قرار گرفته اند .
قاب پشت تلفن داراي لبه هاي گرد بوده و قسمت مرکزي آن داراي يک مستطيل مشکي براق است که لنز کوچک دوربين ، فلش LED و آرم موتورولا روي آن قرار گرفته است .
**باتري
باتري گوشي Z8 موتورولا  از نوع Li-Ion داراي توان ۱۰۳۰ ميلي آمپر است که در حالت Stand by حداکثر ۳۸۴ ساعت و در مکالمه مداوم  پنج ساعت دوام مي آورد .
** صفحه نمايش
اندازه صفحه نمايش  TFT    گوشي RIZR Z8  2/2 اينچي است که قابليت نمايش ۱۶ ميليون رنگ را داراست. ماکسيمم وضوح اين صفحه نمايش  320 در ۲۴۰ پيکسل است . کيفيت صفحه نمايش در حد متوسط بوده و از روشنايي کافي برخوردار است و در نور مستقيم خورشيد به خوبي خوانده مي شود اما رنگ هاي آن کمي مات و مبهم به نظر مي رسد.
**سيستم پخش کننده
در مدل RIZR Z8 موتورولا به قابليت هاي موسيقي دستگاه توجه شده است اما در واقع کيفيت نرم افزار پخش موسيقي در حد متوسط است . فايل هاي چند رسانه اي بايد در يک پوشه خاص روي کارت حافظه قرار گيرند تا نرم افزار پخش موسيقي قادر به پيدا کردن آنها باشد.
. به اين دليل فايل هاي چند رسانه اي در زير پوشه ها قرار نمي گيرند. تمامي فايل ها بايد مستقيما در پوشه هاي پيش فرض قرار داده شوند . از طريق نرم افزار موسيقي اين گوشي مي توان فايل ها را بر اساس خواننده يا آلبوم مرتب کرد يا آنها را در Playlist قرار داد.
در طول پخش ، علاوه بر اطلاعات تراک ، جلد آلبوم نيز نشان داده مي شود اما اندازه آن بسيار کوچک است . صداي پخش شده از بلندگوي تلفن کيفيت زيادي دارد اما از آنجايي که فقط يک بلندگوي داخلي دارد ، صدا بصورت مونو است نه استريو . براي وصل کردن هدفون ها بايد از پورت Mini USB يا بلوتوث ( پروفايل A2DP ) استفاده کرد .
**دوربين
گوشي Z8 موتورولا  به يک دوربين دو مگاپيکسل با فلش مجهز است . دوربين داراي قابليت فيلمبرداري و زوم ديجيتال ۸x است . منوي دوربين مانند گوشي هاي قديمي موتورولا است و نماياب آن نيمي از صفحه نمايش را بخود اختصاص داده است . گزينه ها بصورت منوي متني نشان داده مي شوند و شامل سه اندازه فونت مي باشند . همچنين دو درجه فشردگي ، هفت حالت ، پنج جلوه ويژه رنگ ، سه حالت فلش ، شش گزينه براي تعادل رنگ سفيد و Self-timer نيز وجود دارد . دوربين در وضوح QVGA فيلمبرداري مي کند .
**حافظه
حافظه داخلي اين مدل موتورولا ۸۰ مگابايتي داراي پردازنده TI 2420 300Mhz است که توسط کارت حافظه (microSD (TransFlash تا چهار گيگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي Z8 موتورولا که به بهاي چهار ميليون و ۱۲۰ هزار ريال در بازار تلفن همراه پايتخت عرضه مي شود تا کنون نتوانسته است، تقاضاي عمومي داشته باشد.
فروشندگان گوشي هاي موتورولا معتقدند قيمت بالاي اين مدل موتورولا باعث شده تا تقاضا  براي خريد اين مدل نسبت به ساير گوشي هاي اين برند کمتر باشد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا