مشترکان بايد هنجارهاي اجتماعي را در حين مکالمه با تلفن همراه رعايت کنند

استفاده هاي غيراخلاقي و نيز برخي رفتارهاي نامتعادل با استفاده از اين وسيله از جمله مواردي است که کارشناسان عقيده دارند آثار اجتماعي و فرهنگي نگران کننده اي در آينده خواهد داشت. عباس رنجبران جامعه شناس در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مشترکان تلفن همراه بايد از لحاظ اخلاقي و شئون اجتماعي مسائل هنجاري …

استفاده هاي غيراخلاقي و نيز برخي رفتارهاي نامتعادل با استفاده از اين وسيله از جمله مواردي است که کارشناسان عقيده دارند آثار اجتماعي و فرهنگي نگران کننده اي در آينده خواهد داشت.
عباس رنجبران جامعه شناس در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مشترکان تلفن همراه بايد از لحاظ اخلاقي و شئون اجتماعي مسائل هنجاري را در حين مکالمه با تلفن همراه رعايت کنند.
اين جامعه شناس با اشاره به معضلات و ناهنجاري هاي سوء استفاده از تلفن همراه بويژه در اماکن عمومي، يادآور شد:مشترکان در استفاده از موبايل بايد آداب اجتماعي و عرف جامعه را درک و به نحوي رعايت کنند که نياز به دخالت نيروي انتظامي و الزام قانوني نباشد.
وي با اشاره به اينکه بحث معضلات موبايل هنوز در ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مطرح نشده است،خاطرنشان کرد: در عين حال لازم است تا سازمان هاي مرتبط با فرآيند فرهنگ سازي، از طريق تبليغات و کار فرهنگي، در کاهش پيامدهاي منفي رفتارهاي غيرمتعارف تاثيرگذار باشند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا