*تعرفه‌ هر كيلوبايت اطلاعات ‌۸/۱۴ريال است

ظاهرا اين سرويس به صورت آزمايشي در تهران ارايه شده و در مرحله بعدي قرار است تا شركت ارتباطات سيار ايران با ارايه فراخواني در تهران و كرج يك ميليون مشترك براي تست آن جذب كند.به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هزينه‌ي سرويس GPRS بر حسب کيلوبايت محاسبه مي‌شود كه هر کيلوبايت حدود …

ظاهرا اين سرويس به صورت آزمايشي در تهران ارايه شده و در مرحله بعدي قرار است تا شركت ارتباطات سيار ايران با ارايه فراخواني در تهران و كرج يك ميليون مشترك براي تست آن جذب كند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هزينه‌ي سرويس GPRS بر حسب کيلوبايت محاسبه مي‌شود كه هر کيلوبايت حدود هزاربايت و هر مگابايت حدود هزار کيلوبايت است و مي‌توان مبلغي را که بايد بابت استفاده از اين سرويس پرداخت را با توجه به مقدار کيلوبايتي که اطلاعات ارسال و يا دريافت مي‌شود محاسبه کرد.
تعرفه‌ي‌ GPRS تلفن همراه كه در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كشور تصويب شده به اين صورت است كه مشتركان همراه اول بايد به ازاي هر كيلوبايت اطلاعات ميزان ‌۸/۱۴ريال بپردازند و براي ارسال هر MMS نيز ميزان ‌‌۱۰۰۰ ريال بايد پرداخت ‌شود.
اما تعرفه‌ي اين سرويس براي مشترکان سيم‌كارت‌هاي ايرانسل(اپراتور دوم) به ازاي هر كيلو بايت يك ريال تا پنج ريال محاسبه مي‌شود كه اين رقم بر اساس نوع سيم‌كارت ، طرح تعرفه و زمان استفاده از اين سرويس متفاوت خواهد بود.
در اين سرويس امكان ارسال عكس،‌ اطلاعات، ‌تبليغات و مواردي از اين قبيل وجود دارد، درخواست كنندگان استفاده از اين سرويس مي‌بايست «تعهداتي» را براي استفاده درست از آن بدهند.
به گفته‌ مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران زماني كه قرار است سرويسي مانند GPRS تلفن همراه كه در آن امكان ارسال عكس،‌ اطلاعات، ‌تبليغات و مواردي از اين قبيل وجود دارد ارايه شود، بايد تعهداتي از درخواست‌كنندگان گرفته شود.
علي‌ حميدي در گفت‌وگو با ايسنا گفته بود: كليه‌ دستورالعمل‌ها و قوانين مرتبط با سرويس GPRS آماده و تدوين شده است، كارشناسان فني، مالي و حقوقي فرم‌هاي مربوطه را تهيه كرده‌اند و جلسات آن نيز به طور مرتب برگزار مي‌شود.
وي با بيان اين كه سرويس GPRS تلفن همراه به زودي در سيم‌كارت‌هاي همراه اول راه‌اندازي مي‌شود بر گرفتن تعهداتي در اين زمينه از درخواست‌كنندگان تاكيد كرد.
وفا غفاريان – رييس هيات مديره‌ي شركت مخابرات ايران – پيش از اين در مورد سرويس GPRS در شبكه‌ي همراه اول و با بيان اين كه در مرحله نخست حدود ‌۲ ميليون ظرفيت براي سرويس GPRS همراه اول پيش‌بيني شده اظهار كرده بود: اين ظرفيت بدون محدوديت قابل افزايش به ميزان تقاضا‌ها است و پس از تهران و كرج ‌۴ شهر اصفهان، تبريز، مشهد و شيراز خدمات سرويس GPRS را به مشتركان همراه اول ارايه خواهند كرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا