برندهاي معروف براي توليد مشترک گوشي تلفن همراه در ايران اعلام آمادگي کردند

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز” مهندس محمود ليائي افزود: در حال حاضر توليدکنندگان ما درحال مذاکره با نمايندگان اين برندها در ايران هستند.وي با اشاره به اينکه توليد گوشي تلفن همراه همچنان از اولويتهاي وزارت صنايع ومعادن محسوب مي شود، تصريح کرد: اين امر در افزايش اشتغال و ايجاد ارزش …

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز” مهندس محمود ليائي افزود: در حال حاضر توليدکنندگان ما درحال مذاکره با نمايندگان اين برندها در ايران هستند.
وي با اشاره به اينکه توليد گوشي تلفن همراه همچنان از اولويتهاي وزارت صنايع ومعادن محسوب مي شود، تصريح کرد: اين امر در افزايش اشتغال و ايجاد ارزش افزوده نقش ويژه اي دارد.
مديرکل دفتر صنايع برق، الکترونيک و فناوري وزارت صنايع و معادن، در ادامه به ثبات تعرفه ‌واردات گوشي تلفن همراه به عنوان يک ضرورت براي حمايت از توليد داخل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعرفه‌ واردات گوشي تلفن همراه به صورتCKD ،۴ درصد ،SKD، ۱۰ درصد و CBU ،۲۵ درصد است و اين ارقام تا پايان سال ثابت مي ماند.
ليائي همچنين افزود: در صورت ثبات تعرفه ها، سرمايه گذاران داخلي و خارجي رغبت بيشتري براي سرمايه گذاري در اين صنعت پيدا مي کنند.
وي ميزان سرمايه گذاري انجام شده در زمينه توليد گوشي تلفن همراه را ۱۴۰ ميليارد ريال وسرمايه در گردش آن را۱۰۰ ميليارد ريال ذکر کرد .
ليائي با اشاره به تسهيلات وزارت صنايع ومعادن در زمينه توليد گوشي همراه داخلي تصريح کرد: ۵ ميليارد دلار تسهيلات براي واحدهاي صنعتي درنظر گرفته شده است که از اين ميزان مبلغ معيني به صنعت توليد گوشي تلفن همراه اختصاص مي يابد.
مديرکل دفتر صنايع برق، الکترونيک و فناوري وزارت صنايع و معادن در ادامه ، با اشاره به بزرگترين مشکل توليد گوشي تلفن همراه افزود: در حال حاضر قاچاق گوشي تلفن همراه وارداتي از بزرگترين مشکلات محسوب مي شود که توليد داخل را تحت الشعاع خود قرار داده است.
ليائي استفاده از هولوگرامهاي هوشمند ونصب آن برروي گوشي وثبت شماره شناسايي هر گوشي را از راههايي ذکر کرد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نيروي انتظامي مي توانند براي رديابي گوشي هاي قاچاق مورد استفاده قرار دهند.
وي همچنين براجراي فعاليتهاي تبليغاتي و اشاعه فرهنگ مناسب براي استفاده از توليد گوشي تلفن همراه داخلي تاکيد کرد و گفت: کيفيت توليد گوشي داخلي مطابق با کيفيت و استانداردهاي جهاني وارائه خدمات پس از فروش مناسب صورت مي گيرد واين امر مستلزم اطلاع رساني دقيق تري است.
ليائي خاطر نشان کرد: در حال حاضر توان توليد ۳۰ درصد از بخش نرم افزاري گوشي تلفن همراه در داخل کشور وجود دارد و ما از توليدکنندگاني که خواهان سرمايه گذاري دراين زمينه باشند حمايت خواهيم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا