اپراتور سوم، ۳ هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري خارجي به همراه خواهد داشت

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بيش از ۱۵ اپراتور مطرح مخابراتي از کشورهاي چين ، روسيه ، اندونزي ، مالزي ، امارات ، انگليس و کشورهاي اروپايي و آفريقايي، براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران، با مذاکراتي رسمي و غير رسمي، اعلام آمادگي کرده اند. وي با …

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بيش از ۱۵ اپراتور مطرح مخابراتي از کشورهاي چين ، روسيه ، اندونزي ، مالزي ، امارات ، انگليس و کشورهاي اروپايي و آفريقايي، براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران، با مذاکراتي رسمي و غير رسمي، اعلام آمادگي کرده اند.
وي با تاکيد بر اينکه همه اين شرکت ها در سطح بين المللي در حال فعاليت هستند تصريح کرد:اپراتور سوم پروژه بزرگي است که شرکت کنندگان در آن نيز بايد از توانمندي مالي و فني مناسبي برخوردار باشند.
به گفته وي از جمله معيارهاي ارزيابي بهره بردار سوم تلفن همراه در کشور ،تجربه فني و کاري در کشورهاي مختلف است.
دکتر محامدپور پيش از اين نيز پيش بيني کرده بود که فراخوان مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ، طي سه هفته آينده اعلام عمومي شود.
وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات نيز روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت که در دو سال گذشته بيش از يك و نيم ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در بخش مخابرات صورت گرفته است.
گفتني است پيشنهادهاي اتحاديه بين المللي مخابرات ( ITU ) در خصوص اسناد مزايده اپراتور سوم ، براي تصويب نهايي به کميسيون تنظيم مقررات ارائه شده است تا اين مزايده به رسميت شناخته شود.
سهم اپراتور سوم از بازار ايران ، حداقل ۱۵ ميليون مشترک خواهد بود.
۱۲۸/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا