بيش از ۴۶هزار ايرلندي در حين رانندگي از تلفن همراه استفاده مي کنند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” هرالد دات آي يي” ، اين آمار پس از گذشت ۲سال از اعمال قانون و مصوبه جديد که طي آن استفاده از تلفن همراه حين رانندگي را ممنوع اعلام شد ، ارايه شده است.درسال ۲۰۰۶ ميلادي ، رانندگاني که هنگام رانندگي از تلفن …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” هرالد دات آي يي” ، اين آمار پس از گذشت ۲سال از اعمال قانون و مصوبه جديد که طي آن استفاده از تلفن همراه حين رانندگي را ممنوع اعلام شد ، ارايه شده است.
درسال ۲۰۰۶ ميلادي ، رانندگاني که هنگام رانندگي از تلفن همراه استفاده مي کردند ، به پرداخت ۶۰ يورو جريمه نقدي و ثبت ۲ امتياز منفي در پرونده رانندگي شان محکوم مي شدند.
براساس مطالعات انجام شده ، هنوز ۳/۲ درصد از رانندگان ايرلندي هنگام رانندگي از تلفن همراه استفاده مي کنند.
نتايج مطالعات ياد شده همچنين نشان مي دهد ،  از يکهزار وسيله نقليه که از تقاطع ها عبور کرده اند ،  23 راننده درحال صحبت با گوشي تلفن همراه بودند.
تعداد کل خودروهاي به ثبت رسيده در ايرلند درسال ۲۰۰۶ ميلادي ۲ ميليون و ۲۶۱ هزار و ۴۶۶ دستگاه اعلام شده است.
پليس راه طي چهارماه پس از تصويب قانون منع استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي در جاده ها ،  6 هزار  171 راننده متخلف را جريمه کردند و براساس قانونو جديد جريمه نقدي تخلف از اين قانون به ۲ هزار يورو و ثبت ۴ امتياز منفي در پرونده افزايش مي يابد.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا