نگاهي به گوشي سوني اريکسون مدل XPERIA X1

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” اينتوموبايل” ،  اين گوشي بسيار هوشمند  ساخت شرکت سوئدي/ژاپني  “سوني اريکسون” که داراي سيستم عامل ويندوز موبايل پيشرفته نيز هست ، قراربود در نيمه دوم سال جاري ميلاد ي به بازارعرضه شود و حتي خبرهايي مبني بر ارايه اين گوشي در بازار انگليس طي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” اينتوموبايل” ،  اين گوشي بسيار هوشمند  ساخت شرکت سوئدي/ژاپني  “سوني اريکسون” که داراي سيستم عامل ويندوز موبايل پيشرفته نيز هست ، قراربود در نيمه دوم سال جاري ميلاد ي به بازارعرضه شود و حتي خبرهايي مبني بر ارايه اين گوشي در بازار انگليس طي ماههاي اکتبر و نوامبر منتشر شده بود.
دليل يا دلايل  اعلام تاخير درعرضه اين گوشي به بازار مبهم است  واحتمالا يکي از دلايل ان  مشکلات ناشي از بکارگيري سيستم عامل پيشرفته “ويندوز موبايل -۶ ” دراين گوشي است.
شرکت “تري” (۳ ) وابسته به شرکت هنگ کنگي  Hutchison Whampoa Limited  گوشي پيشرفته و جديد سوني اريکسون  Xperia X1 را درماه نوامبر به بازار عرضه مي کند.
شرکت سوني اريکسون اين گوشي را براي رقابت با گوشي آيفون نسل سومي  و “اچ تي سي تاچ دياموند” ، توليد کرده است.
پيشتر اعلام شده است شرکت ” تري” (۳ )  گوشي هوشمند و پيشرفته سوني اريکسون Xperia X1 را که داراي سيستم عامل ويندوزموبايل است ، با قرارداد ي با هزينه ماهانه ۳۰ پوند انگليس ،  به بازار عرضه خواهد کرد .
Xperia X1را مي توان از همه لحاظ يک ابتکار جالب در بين محصولات سوني اريکسون به حساب آورد زيرا مشابه چنين محصولي در بين گوشي هاي سوني اريکسون چه از لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري نمي توان پيدا کرد.
سوني اريکسون همواره  گوشي هاي داراي صفحه کليد کامل QWERTY را به اندازه عرض مانتيور طراحي کرده و  زير صفحه نمايش جاسازي مي کند که اين امر خود موجب کوچک بودن صفحه کليد و سختي کار با آن مي شد اما اين نقيصه در Xperia X1 بر طرف شده و صفحه کليدي به بزرگي طول مانيتور به صورت کشويي در زير مانيتور قرار گرفته است.
مانيتور Xperia X1 يکي از پر پيکسل ترين مانيتورهايي است که تاکنون روي گوشي هاي تلفن همراه ديده ايم. اين مانتيور که از اندازه ۳ اينچ برخوردار است ، مي تواند تصاوير را با رزولوشن حيرت انگيز ۸۰۰ در ۴۸۰ پيکسل براي شما به نمايش بگذارد.
حافظه داخلي Xperia X1 حدود ۴۰۰ مگابايت است که اين ميزان با استفاده از کارت حافظه microSD قابل افزايش است.
دوربين x1 از کيفيت ۳.۱۵ مگاپيکسل با قابليت فوکوس خودکاربرخوردار است، به علاوه يک دوربين دوم هم بالاي صفحه نمايش تعبيه شده که از آن مي توان براي تماس هاي ويدئويي بهره گرفت. اين دوربين از نوع vga است.
از ديگر قابليت هاي اين گوشي مي توان به راديو FM  و سيستم موقعيت ياب GPS و ارتباط بي سيم  WiFi نسخه ۸۰۲.۱۱b/g و بلوتوث نسخه -۲ اشاره کرد.
باتري اين گوشي از ظرفيت ۱۵۰۰ mAh برخوردار است که براي چنين گوشي ايده آل به حساب مي آيد، اين باتري ظرفيت مناسب براي  تا ۸۳۳ ساعت در حالت آماده به کار وتا  30/6 ساعت مکالمه  فراهم مي کند.
اين گوشي  دراندازه هاي   110 – ۵۲ – ۱۷ ميليمتر و وزن ۱۵۸ گرم طراحي وساخته شده  و در دورنگ مشکي ونقره اي عرضه خواهد شد.
۱۳۱ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا