واگذاري سيم كارت اپراتور سوم از ابتداي سال ۸۸

 به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، محمد سليماني در چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي مخابرات به زمان ورود تلفن همراه در سال به كشور اشاره و عنوان كرد: در سال ۸۴ تعداد شماره تلفن همراه كشور به حدود ۷ ميليون شماره رسيد.وي گفت: ضريب نفوذ اينترنت در حوزه‌ كاربران از مرز ۳۰ درصد عبور كرده است اما …

 به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، محمد سليماني در چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي مخابرات به زمان ورود تلفن همراه در سال به كشور اشاره و عنوان كرد: در سال ۸۴ تعداد شماره تلفن همراه كشور به حدود ۷ ميليون شماره رسيد.
وي گفت: ضريب نفوذ اينترنت در حوزه‌ كاربران از مرز ۳۰ درصد عبور كرده است اما نتوانستيم درخصوص پهناي باند وسيع كه سازمان‌ها و دستگاه‌ها را با مشكل مواجه مي‌كند پاسخ خوبي بدهيم.
سليماني به آمادگي وزارتخانه متبوع خود براي پاسخ دادن به درخواست شركت‌ها و نهادها بر اي افزايش پهناي باند و فيبركشي اشاره و از پروژ‌ه‌ي وايمكس كه در سطح هر استان با سه اپراتور فعال مي‌شود به عنوان يكي از تدابير آينده‌ي حوزه‌ي ICT كشور نام برد و اظهارداشت: اسناد مناقصه‌ اين پروژه‌ در ۸۰۰ مورد فروخته شده و در مرحله برگزاري مزايده در يكي دو ماه آينده است كه اميدواريم اوايل سال آينده اين سرويس در اختيار مردم و حداقل در مراكز استان‌ها قرار گيرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به ورود بحث تلفن همراه از سال ۱۳۷۳ در كشور گفت: زمان ورود فناوري همراه به كشور خوب است اما حركت ما در ابتدا كند بود و عملا تا سال۸۴ تنها به ۷ ميليون مشترك رسيد كه در مقايسه با ديگر كشورها نرخ رشد كم است.
وي استفاده از شبكه‌هاي ارتباطي و اينترنت را از سال ۷۱ با نرخ رشد كم برشمرد و گفت: در شهريور ۸۴ حدود ۷ ميليون كاربر اينترنت با ضريب نفوذ نزديك به ۱۰ درصد موجود بود كه هم اكنون با اتصال همه بانك‌ها،دانشگاه‌ها و برخي مدارس كشور به شبكه ضريب نفوذ اينترنت جهش ناگهاني يافته و در حوزه كاربران اينترنت از ۳۰درصد عبور كرديم.
وي در مورد بومي‌سازي توليد تجهيزات در داخل كشور گفت: راهكار دولت اين است كه هم راه توسعه را نبندد و هم راه تحقيق و پژوهش باز باشد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: هم اكنون ۶۵ ميليون تلفن در كشور واگذار شده و در كل از نظر پوشش جمعيتي به روز شده است.
وي افزود: ضريب نفوذ تلفن همراه به ۵۸ درصد رسيده و شيب الان نسبت به سال ۸۶ آهسته‌تر شده، اما نياز جامعه هنوز زياد است و بازار ايران بازاري پررونق و پردرآمد در دنياست.
سلياماني تاكيد كرد: از نظر توان نرخ رشد، جزء ۵-۶ كشور اول دنيا هستيم ولي براي رسيدن به شرايط مطلوب هنوز فاصله داريم.
وزير ارتباطات در خصوص ADSL از واگذاري يك ميليون و ۵۰۰ هزار پورت سخن گفت و اظهار داشت: با تلاش‌هاي صورت گرفته شركت‌هاي مخابراتي از اين پس مي‌توانند با قدرت در اين حوزه وارد شده و ظرف يك سال آينده تا ۳-۴ ميليون پورت پر سرعت را سرمايه‌گذاري كرده و در اختيار مردم قرار دهند.
وي به اشاره به شروع بحث NGN در كشور افزود: در سه استان بزرگ تهران، فارس و قزوين طرح پايلوت صورت گرفته و اگر برنامه زمانبندي پيگيري شود آينده خوبي در ارائه پهناي باند وسيع به مردم داريم.
سليماني در خصوص ايجاد شبكه ملي داده نيز اظهار داشت: اين پروژه از پروژه‌هاي بزرگ تصويب شده است كه وارد مراحل اجرايي شده و قادر است از نظر ديتا تمام كشور را تحت پوشش قرار دهد.
وي در رابطه با شبكه مترواترنت استاني هم گفت: براي هر استان ايجاد يك شبكه مترواترنت طراحي و ابلاغ شده و پس از اجرا كاربران در استان مي‌توانند با سرعت قابل توجه به انتقال داده بپردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا