کاربران فقط از ۳۰ درصد هزينه هاي که براي گوشي متحمل شده اند استفاده مي کنند

“پيام دانش” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد: در حال حاضر گوشي‌هاي تلفن همراه گوناگوني به صورت قانوني و غير قانوني روانه بازار شده،اما امكان استفاده از بسياري از آنها فراهم نيست. وي همچنين گفت: هنوز امكان بهره‌گيري از سيستم اتصال به اينترنت با سرعت بالا و انتقال داده‌ها از جمله عكس …

“پيام دانش” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد: در حال حاضر گوشي‌هاي تلفن همراه گوناگوني به صورت قانوني و غير قانوني روانه بازار شده،اما امكان استفاده از بسياري از آنها فراهم نيست.
وي همچنين گفت: هنوز امكان بهره‌گيري از سيستم اتصال به اينترنت با سرعت بالا و انتقال داده‌ها از جمله عكس در شبکه ارتباطات سيار ايران وجود ندارد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه قيمت نسبتا بالاي بسياري از گوشي ها در  بازار به دليل وجود همين امكانات در آنها است.
به گفته وي بعد از امكان برقراري تماس، استفاده از شبكه‌هاي اطلاعاتي بر روي خط  (ONLINE)از جمله اينترنت مهمترين و كاربردي‌ترين امكان موجود بر روي گوشي تلفن همراه است.
دانش  ادامه داد: اما در ايران به دليل عدم ارائه سرويس جهت استفاده از امكان انتقال داده‌ها توسط گوشي تلفن همراه،تنها گرفتن عکس  و فيلمبرداري به كاربرد مهم گوشي تلفن همراه پس از برقراري تماس تبديل شده است.
وي برخي ازسرويس هاي انتقال داده در گوشي هاي تلفن همراه‌را “GPRS” و “MMS ” ?عنوان كرد و گفت: اين سرويس ها هنوز در بستر مخابراتي ايران راه‌اندازي نشده‌اند.
اين كارشناس تاكيد كرد: امكان راه‌اندازي سرويس هاي انتقال داده‌ها با سرعت بالا در بستر مخابراتي كشور وجود دارد اما مشخص نيست كه چرا تاكنون وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اقدام به ارايه آن نكرده است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا