سرمايه گذاري ۵۰۰ميليون دلاري شرکت هندي در کنيا

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “آي اچ تي”،”سرينيواسا” يکي از مقامات ارشد اسار دليل اين سرمايه گذاري را پتانسيل بالاي بازار اين کشور و همچنين افزايش رقابت اپراتورها براي بدست اوردن سهمي از فرصت هاي بکر اين بازار اعلام کرد.وي افزود:اسار در نظر دارد به عنوان آخرين سرمايه گذار در …

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “آي اچ تي”،”سرينيواسا” يکي از مقامات ارشد اسار دليل اين سرمايه گذاري را پتانسيل بالاي بازار اين کشور و همچنين افزايش رقابت اپراتورها براي بدست اوردن سهمي از فرصت هاي بکر اين بازار اعلام کرد.
وي افزود:اسار در نظر دارد به عنوان آخرين سرمايه گذار در اين کشور، بزرگ ترين سرمايه گذاري ساليان اخير را در کنيا انجام دهد.
اين مقام ارشد در ادامه با بيان اين که اسار اين سرمايه گذاري را درطول دو سال در کنيا انجام خواهد داد ،خاطر نشان کرد ، براي اين سرمايه گذاري با اپراتور “اکنت” اين کشور همکار ي مي کند.
سرينيواسا دليل انتخاب کنيا براي سرمايه گذاري را اطمينان اسار از  ثبات ايجاد شده در اقتصاد اين کشور بعد از برگزاري انتخابات دانست.
“ميشل فولي”مدير عامل اکنت در اين باره گفت:از اين سرمايه گذاري براي سرويس هاي ارتباطي و تاسيس سرويس پهن باند بي سيم استفاده خواهيم کرد.
بنابر آمار منتشر شده در سال ۲۰۰۶ ميلادي، کنيا با هفت ميليون و ۳۰۰هزار کاربر بيشترين تعداد کاربران تلفن همراه را در منطقه شرق آفريقا به خود اختصاص داده است و بعد از کنيا ،تانزانيا با ۶ميليون و ۲۰۰هزار و اوگاندا با ۲ميليون و ۷۰۰هزار کاربر رتبه هاي بعدي بازار اين منطقه را دارند.
تعداد کاربران تلفن همراه در کنيا تا دسامبر ۲۰۰۷ميلادي ۱۲ميليون و ۷۵۰هزار و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۳۴درصد اعلام شده است.
کنيا سه اپراتور ارتباطي دارد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا