ادامه سکوت شهرداری درباره مرگ تلخ ۲ کودک در حوضچه بوستان زیتون

دو پسر بچه که برای تفریح و بازی به همراه خانواده‌هایشان به بوستانی در غرب تهران رفته بودند در مخزن آب این بوستان غرق شدند.

موبنا-دو روز از فوت ۲ کودک در یکی از بوستان های تهران گذشت و همشهری روزنامه رسمی شهرداری تهران که به کوچکترین انتقادها به مدیریت شهری پاسخ می داد، در دو روز گذشته حتی یک خط به آن اختصاص نداد!

دو پسر بچه که برای تفریح و بازی به همراه خانواده‌هایشان به بوستانی در غرب تهران رفته بودند در مخزن آب این بوستان غرق شدند. این دو پسر بچه ۸ و ۱۱ ساله که پسرخاله بودند عصر پنج‌شنبه همراه خانواده‌هایشان برای گردش و تفریح به بوستان زیتون در منطقه ۲۱ رفته بودند.
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این خصوص گفت: دو خانواده که با هم فامیل بودند از شهرک قدس برای تفریح به پارک زیتون می‌روند و کودکان‌شان در محوطه پارک مشغول بازی می‌شوند. آن دو به انتهای پارک که مخزن آبی قرار داشته می‌روند. براساس گزارشی که منطقه به ما داده توپ آنها داخل مخزن می‌افتد و یکی از کودکان برای برداشتن توپ به داخل مخزن می‌رود و غرق می‌شود. احتمالاً کودک دوم هم برای نجات کودک اول به داخل مخزن رفته بود که او هم غرق شده است.
امانی اضافه کرد: شهرداری منطقه با پیگیری اعضای شورا این اتفاق را تأیید کرده و گفته شده دور مخزن تا دو متر فنس‌کشی شده است، اینکه چطور این کودکان از فنس بالا رفته و داخل مخزن افتاده‌اند را باید بررسی کنیم، خودم و چند نفر از اعضای شورای شهر به این بوستان می‌رویم و ابعاد حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران نیز در پی حادثه بوستان زیتون محله وردآورد، توضیحاتی ارائه کرد: عصر پنج‌شنبه، دوم شهریورماه، دو کودک در بوستان زیتون محله وردآورد در حال بازی بودند که توپ آنها داخل حوضچه آب خام افتاده و با وجود محصور بودن حوضچه، قفل بودن در ورودی و وجود علائم هشداردهنده عدم ورود به محوطه و شنا کردن، اقدام به بالارفتن از فنس‌ها برای برداشتن توپ از آب، می‌کنند. پس از بی‌توجهی به موارد فوق و ورود به محوطه، کودکان با بی‌احتیاطی وارد حوضچه می شوند که در محوطه آب گیر می‌افتند. برخی حاضران در محل حادثه، از فنس عبور کرده و با حضور عوامل آتش‌نشانی و کندن بخشی از فنس‌ها، کودکان را از آب بیرون می‌آورند.

بر اساس این گزارش، کودکان پس از بیرون آورده شدن، از طریق نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند اما شنیده‌ها حاکی است در این حادثه، متأسفانه دو کودک جان خود را ازدست داده‌اند.

شهرما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا