بهره‌برداري از ۵۶۴۵ طرح مخابراتي در هفته دولت

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ۹۱۹ مركز سوئيچ و ۴۰۷ پروژه تلفن همراه از جمله پروژه‌هايي است كه همزمان با هفته دولت، به بهره‌برداري خواهد رسيد. از ديگر پروژه‌هايي كه در اين هفته افتتاح خواهد شد مي‌توان به ۷۱۱ دفتر ICTروستايي، ۵۵۸ دفتر مخابرات …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ۹۱۹ مركز سوئيچ و ۴۰۷ پروژه تلفن همراه از جمله پروژه‌هايي است كه همزمان با هفته دولت، به بهره‌برداري خواهد رسيد.
از ديگر پروژه‌هايي كه در اين هفته افتتاح خواهد شد مي‌توان به ۷۱۱ دفتر ICTروستايي، ۵۵۸ دفتر مخابرات روستايي و ۹۷۹ سايت تلفن همراه(BTS)اشاره كرد.
آذربايجان شرقي، كرمان و خراسان رضوي به ترتيب با ۸۰۳، ۷۵۹و ۴۵۶ پروژه، رتبه‌هاي اول تا سوم را از نظر تعداد پروژه‌هاي افتتاحي به خود اختصاص داده‌اند. همچنين استان‌هاي بوشهر، كرمان و آذربايجان شرقي نيز به ترتيب داراي بيشترين ميزان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي افتتاحي هفته دولت هستند.
بر اساس اين گزارش، با توجه به سياست‌هاي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات مبني بر فراهم آوردن شرايط مناسب براي دسترسي همگان به اطلاعات و فنآوري‌هاي نوين، بيشترين حجم افتتاح‌هاي هفته دولت مربوط به پروژه‌هاي مخابراتي در روستاها است.
در حال حاضر، بيش از ۲۴ ميليون و ۲۰۱ هزار خط تلفن ثابت در كشور داير شده كه به واسطه آن، ضريب نفوذ اين نوع از تلفن به ۶۱/۳۳ درصد رسيده كه به دليل واگذاري به‌روز و نبود متقاضي،‌توسعه اين فنآوري با كندي صورت مي‌گيرد.
از سوي ديگر و با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط بخش دولتي و خصوصي، ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور به بيش از ۵۰ درصد و تعداد مشتركان اين نوع از تلفن نيز به بيش از ۳۵ ميليون رسيده است.
۵۲ هزار و ۷۹۲ روستا از مجموع ۵۳ هزار روستاي كشور نيز از نعمت فنآوري ارتباطي بهره‌مند شده‌اند كه در شش هزار و ۱۱۳ عدد از اين در حال حاضر، پهناي باند بين المللي كشور به ۱۲ هزار و ۷۳۴ مگابيت بر ثانيه رسيده و تعداد پورت‌هاي داير شده نيز به ۳۹ هزار و ۴۳۶ عدد افزايش يافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا