مدل Omnia i900 سامسونگ

قلم نيز داخل جعبه قرار دارد که طراحي آن تقريبا شبيه قلم در مدل Viewty ال جي است.ابعاد گوشي ۱۱۲ در ۹/۵۶ در ۵/۱۲ ميلي متر و وزن آن ۱۲۷ گرم است .هندز فري نيز وجود دارد که شامل دو قسمت است ( کنترل از راه دور و هدفون ). کنترل از راه دور داراي …

قلم نيز داخل جعبه قرار دارد که طراحي آن تقريبا شبيه قلم در مدل Viewty ال جي است.ابعاد گوشي ۱۱۲ در ۹/۵۶ در ۵/۱۲ ميلي متر و وزن آن ۱۲۷ گرم است .
هندز فري نيز وجود دارد که شامل دو قسمت است ( کنترل از راه دور و هدفون ). کنترل از راه دور داراي يک سوکت استاندارد ۵/۳ ميلي متري است که با استفاده از آن مي توان هدست ديگري را بکار گرفت . تعدادي زايده هاي لاستيکي در اندازه هاي مختلف وجود دارد که هدفون با آنها راحت تر در گوش جا مي گيرد.
اين گوشي سامسونگ به راحتي در جيب جا مي گيرد . اين گوشي از نظر طراحي خيلي متفاوت از ساير گوشي هاي صفحه لمسي نيست.در واقع در اين رده از گوشي ها طراح محدوديت هايي در ابداع و نوآوري دارد ، در نتيجه طراحي Omnia نيز مانند ساير گوشي هاي رقيب موجود در بازار است .
خروجي صداي گوشي، حسگر نور محيط و دوربين ثانويه براي مکالمه تصويري در قسمت بالاي قاب جلو وجود دارد. فضاي باقيمانده از قاب جلوي گوشي را صفحه نمايش لمسي ۲/۳ اينچ آن در بر مي گيرد. کليدهاي Call و End زير صفحه نمايش قرار دارند که کليد حرکتي نيز بين آنها مشاهده مي شود . از اين کليد براي حرکت دادن مکان نماي مجازي ماوس استفاده مي شود.
محل بند گوشي و پورت اختصاصي USB سامسونگ در طرف چپ i900 Omnia قرار دارد.
کليد ولوم و کليد اختصاصي دوربين در طرف راست گوشي قرار دارد. اين دو کليد در قسمت پايين طرف راست مشاهده مي شوند که اندازه بزرگي دارند و به راحتي مورد استفاده قرار مي گيرند. دکمه اي نيز در طرف راست گوشي وجود دارد که منوي اصلي را فعال مي کند و کاربر با استفاده از انگشت مي تواند در منو حرکت کند.
فقط ورودي صداي گوشي در قسمت پايين i900 Omnia وجود دارد . کليد روشن و خاموش و حفره reset در بالاي گوشي در نظر گرفته شده است . کليد روشن و خاموش اندازه کوچکي دارد .
**باتري
باتري اين گوشي سامسونگ از نوع Li-Ion است. وان بالاي باتري که  1440 ميلي آمپر است بهمراه قابليت هاي Marvel CPU موجب ماندگاري شارژ در باتري i900 Omnia مي شود . باتري در حالت Stand by حداکثر ۵۰۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا شش ساعت دوام مي آورد.
**صفحه نمايش
گوشي i900 Omnia سامسونگ به يک صفحه نمايش لمسي ۲/۳ اينچ با وضوح ۲۴۰ در ۴۰۰ پيکسل مجهز است که ۶۵ هزار رنگ را نشان مي دهد. مانند ساير گوشي هاي PocketPC کيفيت تصوير خيلي رضايت بخش نيست . استفاده از صفحه نمايش QVGA براي مشاهده فيلم، مرور در وب و مشاهده تصاوير بسيار عالي است که بدليل موارد سازگاري در Omnia استفاده نشده است.خوانايي صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد تعريف چنداني ندارد و براي کار با آن بايد زاويه مناسبي را پيدا کرد.اين ويژگي تاثير منفي بر گرفتن عکس دارد زيرا به سختي مي تواند نماياب را مشاهده کند.
واکنش لمسي Omnia سامسونگ رضايت بخش است . گوشي با هر بار فشار کليد داراي ويبره مي شود . متاسفانه واکنش لمسي هميشه يه اين معني نيست که فشار دادن کليد تاييد شده و فرمان اجرا شده است .
** سيستم پخش کننده
مدل Omnia سامسونگ به نرم افزار لمسي پخش موسيقي مجهز است . کاربر مي تواند آهنگ ها را براساس آلبوم ، خواننده و نوع تفکيک کند يا Playlist شخصي ايجاد نمايد.با تفکيک آهنگ ها براساس آلبوم ، منوي جلد آلبوم ظاهر مي شود .جلدهاي آلبوم طراحي زيبا و اندازه بزرگي دارند و در زمان گوش دادن به موسيقي در حالت تمام صفحه نشان داده مي شوند.
**دوربين
گوشي i900 Omnia سامسونگ داراي يک دوربين پنج مگاپيکسل با ماکسيمم وضوح ۲۵۹۲ در ۱۹۴۴ است. دوربين به کانون اتوماتيک ، تثبيت کننده ديجيتال تصوير ، تشخيص چهره و گيرنده داخلي GPS مجهز است.فلش LED نزديک به لنز قرار دارد . دوربين در Omnia در حالت افقي عکس مي گيرد و از کليد اختصاصي دوربين استفاده مي کند . منوي دوربين تغيير دادن تنظيمات را آسان مي کند.از آنجايي که صفحه نمايش Omnia در مقايسه با حسگر دوربين ، نسبت ديد متفاوتي دارد ، نماياب از کل صفحه نمايش استفاده نمي کند و بنابراين دو ستون کنترل در طرف چپ و راست نماياب قرار مي گيرد . اگرچه کاربر مي تواند حالت نماياب تمام صفحه را انتخاب نمايد که در اينصورت کارايي حسگر را متناسب با صفحه نمايش کاهش مي دهد.
سامسونگ در وضوح  640 در ۴۸۰ پيکسل در ۱۵ ثانيه فيلمبرداري مي کند.
**حافظه
حافظه داخلي اين گوشي توسط کارت حافظه microSD TransFlash تا هشت گيگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي i900 Omnia که يکي از جديدترين مدل هاي برند سامسونگ محسوب مي شود طي هفته آتي در بازار تلفن همراه تهران عرضه مي شود.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا