حل مشکل شهرداري و اپراتورها براي نصب BTS ها

به گزارش ايلنا، جلوگيري از نصب آنتن هاي BTS سبب اختلال و کيفيت نامناسب خطوط تلفن همراه شده و اين درحاليست که شهرداري تهران به بهانه زيباسازي شهر از نصب آنتن‌‏هاي مذکور جلوگيري مي‌‏کند. شهر تهران ۸۰۰ کيلومتر مربع است و با توجه به اينکه هر آنتن BTS مي‌‏تواند تقريبا ۱۵۰۰ متر مربع را پوشش …

به گزارش ايلنا، جلوگيري از نصب آنتن هاي BTS سبب اختلال و کيفيت نامناسب خطوط تلفن همراه شده و اين درحاليست که شهرداري تهران به بهانه زيباسازي شهر از نصب آنتن‌‏هاي مذکور جلوگيري مي‌‏کند. شهر تهران ۸۰۰ کيلومتر مربع است و با توجه به اينکه هر آنتن BTS مي‌‏تواند تقريبا ۱۵۰۰ متر مربع را پوشش دهد، اگر ۷۰۰ BTS در تهران نصب شود، مي‌‏توان تمام شهر را پوشش داد اما همراه اول اين موضوع را رعايت نکرده و به نصب ۲۷۰۰ BTS در تهران اقدام کرده و اپراتور دوم هم ۴۰۰ آنتن BTS نصب کرده است.
در همين راستا پيشنهادي براي ادغام آنتن‌‏هاي همراه اول، ايرانسل و تاليا در شرکت ارتباط مشترک شهر براي سامان‌‏دهي دکل‌‏هاي مخابراتي شهر جهت استفاده اپراتورها مطرح شد تا آنتن‌‏هاي اين سه اپراتور به يک آنتن تبديل شود که نخستين مصوبات شرکت، ارائه مجوز توسط شهرداري براي اماکني بود که از حدود يک سال و نيم گذشته، اقدامات توسعه BTS در آن نقاط در تهران معوق مانده بود؛ يا شهروندان مخالف نصب آن‌‏ها بودند و يا شهرداري موافق اين کار نبود که در اولين اقدام مجز نصب آنتن در ۲۵۰ نقطه از شهر تهران را براي سه اپراتور صادر کرد.
مدير روابط عمومي شرکت ايرانسل درباره موانع موجود در اين خصوص به ايلنا گفت: برخي از مشترکين با توجه به بعضي از شايعات مربوط به سرطان‌‏زا و يا بيماري‌‏زا بودن آنتن‌‏هاي BTS که امواج راديو اکتيو از خود ساطع مي‌‏کنند که هيچ مرجع قانوني نيز آن را تصديق نمي‌‏کند، از نصب اين آنتن‌‏ها در نزديکي محل زندگي خود امتناع کرده و اين موضوع نيز سبب کيفيت نامطلوب خطوط مي‌‏شود.
کريم بيگي افزود: ايرانسل داراي سخت‌‏گيرانه‌‏ترين استاندارد اروپا است که گواهينامه خود را از دفتر امور حفاظت در برابر اشعه زير مجموعه نظام ايمني کشور (زيرمجموعه انرژي اتمي) اخذ کرده است. با اين اوصاف براي کيفيت مطلوب و آنتن دهي مناسب خطوط تلفن همراه درکشور بهتراست دولت موانع موجود را از سر راه بردارد تا بتوان براي ارتقا سطح ارتباطات درکشور گام برداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا