افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي

 به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناروي اطلاعات فارس به نقل از وزارت ارتباطات، سيد محمد حسين‌پور اظهار داشت: از اين تعداد، ۱۲۴ پروژه با ارزش بيش از ۹۱ ميليارد ريال مربوط به استان خراسان شمالي است.وي افزود: بهره‌برداري از ۴۳۰ پروژه مخابراتي با ارزش بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال در استان خراسان رضوي نيز با …

 به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناروي اطلاعات فارس به نقل از وزارت ارتباطات، سيد محمد حسين‌پور اظهار داشت: از اين تعداد، ۱۲۴ پروژه با ارزش بيش از ۹۱ ميليارد ريال مربوط به استان خراسان شمالي است.
وي افزود: بهره‌برداري از ۴۳۰ پروژه مخابراتي با ارزش بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال در استان خراسان رضوي نيز با حضور دكتر محمد سليماني، آغاز خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: “توسعه مراكز كم ظرفيت و پرظرفيت سوئيچ”، “راه‌اندازي ICT روستايي”، “راه‌اندازي دفاتر مخابراتي روستايي” و “واگذاري تلفن به منازل روستايي” و “راه‌اندازي سايت‌هاي تلفن همراه (BTS)” از جمله پروژه‌هايي است كه در اين استان‌ها افتتاح خواهد شد.
حسين‌پور در خصوص آخرين وضعيت مخابراتي در استان خراسان رضوي نيز تصريح كرد: در حال حاضر، بيش از دو ميليون تلفن ثابت در سطح استان داير شده و بيش از يك ميليون و ۶۰۰ هزار تلفن همراه به مشتركان واگذار شده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس، ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه در سطح استان خراسان رضوي، مجموعاً به بيش از ۵۸ در صد رسيده است.
مشاور وزير تأكيد كرد:تاكنون، ۴۶۴ دفتر ICT روستايي، ۱۱۴ دفتر خدمات ارتباطي و ۱۰ هزار و ۹۸۶ پورت ديتا در سطح استان راه‌اندازي شده است.
مدير كل روابط عمومي وزارت ارتباطات گفت: نصب بيش از ۲۳۹ هزار تلفن ثابت و واگذاري بيش از ۱۵۲ هزار تلفن همراه به مشتركان، از جمله تلاش‌هاي صورت گرفته در استان خراسان شمالي است.
وي افزود:بر همين اساس، ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان به ۵۶/۸۷ درصد و ضريب نفوذ تلفن ثابت به ۵۵/۳۸ درصد رسيده است.
حسين پور اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط رساني به ۹۹ درصد از روستاهاي استان صورت گرفته و ۹۶ درصد از روستاهاي استان نيز داراي تلفن ثابت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا