پيش بيني افزايش ۳۶درصدي کاربران تلفن همراه مصر تا سال ۲۰۱۰ ميلادي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” ديلي استار اجييپت دات کام” ، پيش بيني شده است که تعداد کاربران تلفن همراه مصر تاسال ۲۰۱۰ ميلادي به ۵۷ ميليون نفر با ضريب نفوذ ۷۳ درصد برسد.درکشورآفريقايي مصر هم اکنون مشاهده رانندگان تاکسي که به دليل استفاده از گوشي تلفن همراه …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” ديلي استار اجييپت دات کام” ، پيش بيني شده است که تعداد کاربران تلفن همراه مصر تاسال ۲۰۱۰ ميلادي به ۵۷ ميليون نفر با ضريب نفوذ ۷۳ درصد برسد.
درکشورآفريقايي مصر هم اکنون مشاهده رانندگان تاکسي که به دليل استفاده از گوشي تلفن همراه به آهستگي حرکت مي کنند و يا جواناني که درحال گفت و گو با تلفن هاي همراهشان هستند و همچنين تشکيل صف در فروشگاهها براي خريد جديدترين گوشي تلفن همراه بلک بري ، امري عادي است و تمامي اين صحنه ها اينگونه به بيننده القا مي کنند که تمامي مردم مصر داراي تلفن همراه هستند.
براساس پييش بيني هاي صورت گرفته ،  انتظارمي رود تاسال ۲۰۱۰ ميلادي بيش از ۳۶ درصد به ۴۲ ميليون کاربرتلفن همراه فعلي – با ضريب نفوذ ۵۶ درصد – افزوده شود.
اين پيش بيني ها براساس شواهد موجود در افزايش تعداد کاربران  تلفن همراه در مصر عنوان مي شود که طي سالهاي اخير تعداد کاربران تلفن ثابت را درسال ۲۰۰۵ ميلادي  پشت سرگذاشت و تا پايان سال ۲۰۰۶ ميلادي به ۱۸ ميليون نفر و  در پايان سال ۲۰۰۷ ميلادي به ۳۰ ميليون نفر  رسيد.
“هاني محمود” معاون شرکت وودافون مصر چند عامل از جمله قيمت پايين خدمات را عامل مهم افزايش تعداد کاربران تلفن همراه معرفي کرد.
از سال ۲۰۰۴ ميلادي که هزينه هر دقيقه مکالمه در مصر از ۲ ليره به ۵۰ غرش کاهش يافت ، تعداد مشترکان وودافون مصر  چهاربرابر افزايش يافت.
تعداد کابران تلفن همراه درمصر در ژوئن سال ۲۰۰۷ ميلادي حدود ۲۵ ميليون نفر با ضريب نفوذ ۳۳ درصد اعلام شده بود.
سه شرکت اپراتوري تلفن همراه “موبي نيل” Mobinil ، ” وودافون” Vodafone   و ” اتصالات”  Etisalat دراين کشورفعاليت دارند.
۱۳/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا