۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری تا پایان سال ۹۸ در روستاهای سمنان اجرایی می شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ارایه خدمات اجباری گفت: سهمیه ۳۰۰ کیلومتری برای اجرای فیبر نوری در روستاهای این استان تا پایان سال ۹۸ اجرا می شود.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، مسعود میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در دهمین جلسه شورای مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات در این استان با اشاره به حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا به منظور ایجاد اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: متولی اصلی بسترسازی ایجاد اشتغال در کشور سازمان فناوری اطلاعات است.

وی افزود: ادارات کل ICT استانها از بازوهای اصلی این سازمان در زمینه حمایت مالی استارتاپها محسوب می شوند وجود برنامه زمانبندی شده برای هر یک از شهرستانهای استان تاثیر بسزایی در تحقق این مهم بر اساس سهم استانها دارد.

وی با اشاره به سهمیه ۳۰۰ کیلومتری تعیین شده توسط وزارت برای اجرای فیبر نوری در روستاهای این استان تا پایان سال ۹۸ اظهار کرد: تامین اعتبار این مهم از طریق طرح USO (ارایه خدمات اجباری) امکانپذیر است و استانهایی که نتوانند از اعتبار تخصیص یافته استفاده کنند سهم آنان به استانهای دیگر اختصاص می یابد تلاش شرکت مخابرات و ارتباطات زیرساخت سمنان در جذب این اعتبار برای اجرای کامل فیبر نوری در مناطق کمتر توسعه یافته بسیار ضروری به نظر می رسد.

میررضایی با اشاره به دستور وزیر ارتباطات مبنی بر پوشش کامل اینترنت ۴G مسیر تهران-مشهد تا پایان سال ۹۸ تصریح کرد: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برابر دستور وزیر و تکلیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال باید تا پایان شهریور ماه سال آینده نسبت به تحقق این مهم اقدامات لازم را انجام دهد باید تلاش شود تا روستاهای همجوار با جاده اصلی نیز همزمان با اجرای این طرح، تحت پوشش اینترنت ۴G قرار گیرند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در ادامه پیگیری پارک علم و فناوری اقتصاد دیجیتال و مجتمع ICT سمنان را از مصوبات سفر وزیر دانست و افزود: مصوبات سفر وزیر در جهت بهبود روند و پیشرفت کارها بطور جد پیگیری می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا