امپراتور هندي تاتا به گسترش شبکه وايمکس چشم دوخته است

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،بر اساس اين طرح اپراتور مذکور در نظر دارد در يک چشم انداز سه ساله سرمايه گذاري ۲ميليارد دلاري را براي توسعه هر چه بيشتر شبکه هاي خود انجام دهد.“ان سرينات”مدير عامل تاتا در اين باره گفت :تاتا قرار است شبکه خود را که در حال حاضر؛ ۶۰شهر …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،بر اساس اين طرح اپراتور مذکور در نظر دارد در يک چشم انداز سه ساله سرمايه گذاري ۲ميليارد دلاري را براي توسعه هر چه بيشتر شبکه هاي خود انجام دهد.
“ان سرينات”مدير عامل تاتا در اين باره گفت :تاتا قرار است شبکه خود را که در حال حاضر؛ ۶۰شهر اين کشور سرويس مي دهد به ۱۱۵شهر برساند.
وي افزود:تاتا همچنين در نظر دارد در سال مالي جاري سرويس هاي پهن باند وايمکس را در چهار تا پنج شهر اين کشور ارايه دهد.
سرينات در ادامه افزود:دولت در نظر دارد در مزايده هايي طيف هاي فرکانسي را ارايه دهدکه در اين رابطه ما درصدد هستيم از يکي از اين طيف ها براي ارايه سرويس هاي پهن باند وايمکس در چهار يا پنج شهر اين کشور استفاده کنيم.
وي خاطر نشان کرد:در فاز اول گسترش پوشش دهي که تا سال ۲۰۰۹ميلادي به طول مي انجامد ۱۵شهر اين کشور تحت پوشش قرار مي گيرد.
وي در ادامه گفت:در حال حاضر تنها در بنگلور با استفاده از ۶۰۰ايستگاه پايه سرويس هاي وايمکس در اختيار کاربران قرار مي گيرد.
در ماه مي ۶۲/۸ ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد.
در حال حاضر تعداد کل کاربران هند ۹/۲۷۷ ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهيانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند۱۲اپراتور فعال دارد.
رتبه دوم بازارآسيا در اختيار هند مي باشد.همانند چين بازارارتباطي اين کشورنيزدرچنبره شبکه gsmمي باشدبه طوريکه سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.اين کشور۱۲اپراتور فعال دارد.
فروش تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ در مدت مشابه سال گذشته در اين کشور حدود دوبرابر شده است و از ۴۵ميليون به ۹۰ميليون دستگاه رسيده است.
اپراتور “تاتا”با بيش از ۲۱ميليون کاربر رتبه پنجم را در جدول رده بندي اپراتورهاي هند به خود اختصاص داده اند.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزارو ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
۱۳۴/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا