تلفن همراه ، ابزار تجارت همراه است

“احمد رضا حقيقي” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به اين مطلب که تلفن همراه ابزار ارسال و دريافت اطلاعات است،گفت: منظور از اين اطلاعات،  صوت، تصوير، برنامه‌هاي كامپيوتري، فيلم، ويدئو و يا حتي موقعيت جغرافيايي يك فرد ‌بوده  که همه اين موارد به داده‌هاي كامپيوتري تبديل شده وامکان مخابره آن فراهم است.اين …

“احمد رضا حقيقي” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به اين مطلب که تلفن همراه ابزار ارسال و دريافت اطلاعات است،گفت: منظور از اين اطلاعات،  صوت، تصوير، برنامه‌هاي كامپيوتري، فيلم، ويدئو و يا حتي موقعيت جغرافيايي يك فرد ‌بوده  که همه اين موارد به داده‌هاي كامپيوتري تبديل شده وامکان مخابره آن فراهم است.
اين کارشناس ارشد تصريح کرد: وسايل ارتباطي نظير تلفن همراه براي ارتباط با همديگر به يك شبكه (network) نياز دارند که اين شبكه ، شامل شبكه مخابراتي و شبكه دادهااست.
وي گفت: چنانچه از نقطه نظر شبكه، جريان اطلاعات مورد ارزيابي قرار گيرد ، اطلاعات را مي‌توان جرياني از داده‌ها به حساب آورد حال آنكه از نقطه نظر كاربران تجاري چيزي كه در شبكه رد و بدل مي‌شود مي‌تواند اعتبار و يا پول در نظر گرفته شود .
 حقيقي  با بيان اين که سيستم‌هاي موبايل امروزي انواع مختلف ارتباط بدون سيم را فراهم مي‌كنند، افزود: در گذشته تنها ارتباط دستگاه موبايل از طريق امواج راديويي با ايستگاه تلفني مورد نظر بود اما هم اكنون امكان ارتباط يك دستگاه موبايل به صورت بي‌سيم با بسياري از تجهيزات وجود دارد.
اين مقام  ادامه داد: بسياري از اين ارتباط‌ها مرهون تكنولوژي ارتباط بي‌سيم دندان آبي (Bluetooth) است، همچنين  از طرف ديگر سرويس‌هاي روي موبايل هم به شدت متنوع شده‌اند.
 وي دريافت تلويزيون از طريق تلفن همراه، ‌دسترسي به اينترنت و دسترسي به تمام انواع سرويس‌هاي وب، دسترسي به پست الكترونيكي،‌ دريافت اطلاعات موقعيت جغرافيايي از طريق تلفن همراه از جمله سرويس هاي موبايل  برشمرد.
 وي گفت: عموم سيستم‌هاي مخابراتي و سيستم‌هاي راديو تلويزيوني در حال همگرايي هستند به عبارت ديگر ارتباط G, 2G, WLAN, Bluetooth, RFID, Radio, DVB, GPS همگي با موبايل امكانپذير شده‌اند در سالهاي آينده تمام ارتباطات اعم از شبكه‌هاي محلي تا شبكه‌هاي گسترده با استفاده از موبايل امكان‌پذير خواهد بود.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا