پيامك آماده‌ي تبديل شدن به اصلي‌ترين ابزار ارتباطي تمامي ‌زمان‌هاست

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با وجود بي‌سوادي گسترده در نيجريه و بسياري ديگر از كشورهاي آفريقايي، پيامك هم‌چنان به طور گسترده حتي به زبان‌هاي قبيله‌اي كه به الفباي ويژه‌ نياز ندارند، مورد استفاده است. استفاده‌كنندگان تازه‌ي اين ابزار ارتباطي مانند كشور فيليپين كه با حدود ۵۰۰ ميليون پيامك ارسال شده در …

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با وجود بي‌سوادي گسترده در نيجريه و بسياري ديگر از كشورهاي آفريقايي، پيامك هم‌چنان به طور گسترده حتي به زبان‌هاي قبيله‌اي كه به الفباي ويژه‌ نياز ندارند، مورد استفاده است.
استفاده‌كنندگان تازه‌ي اين ابزار ارتباطي مانند كشور فيليپين كه با حدود ۵۰۰ ميليون پيامك ارسال شده در روز سال نو ۲۰۰۸، مركز پيامك جهان است، نمونه‌اي از كشوري محسوب مي‌شود كه اقتصادهاي در حال توسعه بايد در زمينه‌ي به‌كارگيري خدمات پيامك از آن درس بگيرند.
پيامك برخلاف ساير ابزارهاي تلفن همراه مانند MMS ،WAP ،GPRS به دانلود برنامه‌ي ويژه‌اي نياز ندارد و اين مزيت منحصر به فردي است كه در اختيار دارد و گستردگي و محبوبيت آن را افزايش داده است.
در حالي كه در بسياري از كشورهاي اروپايي و آسيايي پيامك براي پيش بردن زندگي و فعاليت كاربران پيش برده مي‌شود و مردم نيجريه به جز تبليغات text –۲-win چندان از اين فن‌آوري ارزان قيمت بهره نمي‌برند.
پيامك مي‌تواند در بسياري از حوزه‌هاي اقتصادي بسيار مفيد باشد به عنوان مثال در محيط عمومي‌ در فيليپين ماليات‌هاي درآمدهاي كم در حال حاضر از طريق پيامك ارسال شده و موفقيت بزرگي به شمار مي‌رود زيرا راه بسيار سريع، موثر و ساده‌اي براي رسيدگي كردن هستند.
در بسياري از كشورهاي آسيايي، شماره‌هاي اضطراري سيستم‌هاي هشدار براي هشدارهاي فوري در جريان فجايع طبيعي مانند زلزله سونامي ‌و طوفان تعيين شده‌اند، در حالي كه فجايع نيجريه‌اي به شكل راهزني‌هاي مسلحانه،‌ فساد، حكومت ضعيف و ‌آزار پليس است، سيستم‌هاي نظرات پيامك ساده مي‌توانند در تمامي‌ اين حوزه‌ها كمك كنند.
يك روستا در نيجريه با امكان ارسال پيامك مي‌تواند نشت نفت را پيش از اين كه از كنترل خارج شود گزارش دهد و شهروندان مي‌توانند براي گزارش فعاليت‌هاي مجرمانه به شماره‌هاي كوتاه پيامك ارسال كنند.
سيستم‌هاي نظرخواهي پليس با به‌روزرساني پيامك زنده در مقابله با عناصر مجرمانه در جامعه ما راه طولاني را خواهند رفت، متخلفان رانندگي در برخي از كشورها اكنون از طريق پيامك تحت پيگيري قرار مي‌گيرند و تمامي ‌ماموران اجرايي لازم است براي بررسي رانندگان در هر زمان و مكاني پيامكي با شماره پلاك خودرو ارسال كنند كه ارزان و موثر است.
در حال حاضر برخي از كشورهاي اروپايي ايده‌ي داشتن انتخابات پيامكي در انتخابات آينده را بررسي مي‌كنند و تمامي‌ راي‌دهندگان ملزم‌اند براي بررسي شدن اعتبار پيامشان شماره بيمه اجتماعي خود را به يك كد كوتاه ارسال كنند و در صورت معتبر بودن پاسخ دريافت كرده و مي‌توانند از طريق پيامك راي دهند.
پيامك در نيجريه در حوزه‌ي تجاري با وجود سرويس‌هاي بانكي كه به بررسي فعاليت‌هاي كلاهبرداري كمك مي‌كنند، به خوبي عمل كرده اما هنوز براي سرويس‌هاي قوي‌تر مانند سيستم بررسي اعتبار و سيستم‌هاي پرداخت شركت‌هاي شخص ثالث به كار نرفته است. سيستم‌هاي نظرخواهي پيامك فن‌آوري مواجه شدن مصرف‌كنندگان در بخش FMCG را تغيير داده است.
سيستم‌هاي نظرخواهي پيامك به دارندگان محصولات و ارايه‌كنندگان خدمات امكان مي‌دهد شكايت مصرف‌كنندگان را فورا از طريق پيامك دريافت كنند اين امر پيش از اين امكان‌پذير نبود زيرا مصرف‌كنندگان مجبور بودند با يك مركز تماس‌هاي نامشخص تماس گرفته يا ايميل ارسال كنند.
اكنون تقاضاي بروشور پيامكي در بيش‌تر كشورهاي اروپايي ممكن است و مردم تنها از طريق پيامك براي دريافت بروشور محصول و حتي فرم‌هاي افتتاح حساب تقاضا مي‌كنند. پيامك تنها براي تبليغات text –۲-win نيست بلكه بيش‌تر از آن ابزار قدرتمندي است كه مي‌تواند در تمامي ‌حوزه‌ها به كار گرفته شود البته اگر فراهم‌كنندگان شخصي اين فرصت‌ها را ببينند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا