نخستين دوره آموزشي “طراحي سلولي و بهينه‌سازي موبايل” برگزارشد

به گزارش موبنا مدير کل دفتر آموزش و پژوهش و فناوري وزارت ارتباطات، هدف از برگزاري اين دوره هاي آموزشي را توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ، اشتغال زايي و  همکاري با بخش خصوصي عنوان کرد.يزدانيان با تاکيد بر اينکه اين دوره هاي آموزشي تخصصي ويژه فارغ التحصيلان و دانشجويان نخبه است يادآور شد: مذاکراتي …

به گزارش موبنا مدير کل دفتر آموزش و پژوهش و فناوري وزارت ارتباطات، هدف از برگزاري اين دوره هاي آموزشي را توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ، اشتغال زايي و  همکاري با بخش خصوصي عنوان کرد.
يزدانيان با تاکيد بر اينکه اين دوره هاي آموزشي تخصصي ويژه فارغ التحصيلان و دانشجويان نخبه است يادآور شد: مذاکراتي از سوي دفتر آموزش، پژوهش وفناوري وزارت ارتباطات با شرکت‌هاي خصوصي صورت گرفته و مقرر شد تا دانشجويان نخبه شاغل به تحصيل در ترم آخر يا فارغ التحصيلان رشته‌هاي مرتبط با حوزه ICT، به منظور گذراندن دوره‌هاي آموزشي تخصصي، به اين شرکت‌ها معرفي مي‌شوند.
وي با بيان اينکه طي مکاتباتي از دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد خواسته شد تا دانشجويان نخبه خود را معرفي کنند اظهار داشت: با معرفي ۳۰ دانشجو، نخستين دوره آموزشي “طراحي سلولي و بهينه‌سازي تلفن همراه ” برگزار شد.
مدير کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوري وزارت ارتباطات تصريح کرد: پس از اتمام اين دوره‌ آموزشي، پنج نفر اول که حائز کسب بالاترين رتبه‌ها شدند، جذب بازار کار شده و در شرکت‌هاي خصوصي مشغول به کار شدند.
يزدانيان در خصوص برنامه‌هاي تدوين شده در اين حوزه نيز گفت: تعامل با شرکت‌هاي خصوصي به منظور ايجاد نظام‌هاي باز آموزي و ارايه آموزشي‌هاي تخصصي کاربردي براي فارغ التحصيلان و همچنين ايجاد هماهنگي با سازمان فني و حرفه‌اي براي تدوين و ثبت استانداردهاي آموزشي در اين حوزه از جمله برنامه‌هاي مورد نظر است.
وي ادامه داد: در همين راستا، ۲۴ استاندارد آموزشي تدوين و به ثبت رسيده و هم اکنون داراي کد بين المللي هستند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا