بازار لوازم جانبي براي کاهش خطرات امواج موبايلي رونق گرفته است

به گزارش خبرنگار موبنا لوازم جانبي موبايل، هشدارهاي مراکز تحقيقي و دانشگاهي در زمينه خطرات امواج تلفن همراه و افزايبش آگاهي مردم موجب رويکرد کاربران يبه خريد و استفاده  کيف،کارت ، هندز فري و کيت ضد امواج موبايل شده است.  بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، مشخص شده که استفاده مداوم از تلفن همراه عوارضي …

به گزارش خبرنگار موبنا لوازم جانبي موبايل، هشدارهاي مراکز تحقيقي و دانشگاهي در زمينه خطرات امواج تلفن همراه و افزايبش آگاهي مردم موجب رويکرد کاربران يبه خريد و استفاده  کيف،کارت ، هندز فري و کيت ضد امواج موبايل شده است. 
بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، مشخص شده که استفاده مداوم از تلفن همراه عوارضي نظير ايجاد فشار خون، خستگي، احساس گرما و بي حسي در اطراف گوش، سر درد، بدخوابي و اختلال در تمرکز را به همراه دارد.
اعلام خطر از سوي مراکز مختلف موجب شده تا هر روز  وسيله جانبي جديدي وارد بازار شود و شرکت ها نيز با توجه به اين ضرورت و  براي کسب در آمد و حفظ کاربران توليد لوازم جانبي براي جلوگيري   و کاهش خطرات موبايل را  در دستور کرا خود  قرار داده اند.
اگرچه آگاهي مردم نسبت به خطرات  استفاده مستمر از تلفن همراه افزايش يافته است اما کاربرد و ضروري بودن استفاده از تلفن همراه موحب مي شود تا کاربر برغم اطلاع از زيان هاي
امواج موبايلي از آن براي انجام امور روزمره زندگي و کارهاي ضروري استفاده کند.
به همين منظور  برخي از شرکت ها براي جلوگيري از اثرات مخرب گوشي تلفن همراه اقدام به ساخت کيف هاي موبايل، کارت و کيت کرده اند که الزاما اين وسايل  توسط  شرکت هاي سازنده گوشي  ساخته و روانه بازار نمي شود.
توليد کيف تلفن همراه رتبه  اول را در ميان  لوازم جانبي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است به گونه اي که  در اين روزها شاهد عرضه انواع کيف هاي موبايل براي کاهش خطرات امواج در بازار تلفن همراه هستيم.
 به گفته توليدکنندگان  اين محصول، به ميزان بسيار زيادي امواج الکترومغناطيس موبايل را کاهش مي دهد و  تکنولوژي به کار رفته در ساخت کيف هاي موبايل “ايوال” که در سطح بازار تهران عرضه مي شود ،همانند تکنولوژِي است که سازمان ملي هوانوردي و فضا يي امريکا (ناسا) براي جلوگيري از نفوذ امواج الکترومغناطيسي و ايجاد اختلال در سيستم هاي کامپيوتري ماهواره اي و ايستگاه هاي فضايي به کار رفته است.
کيف ها ي ايوال هم اکنون با قيمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تلفن همراه تهران فروخته مي شود و کاربر با قرار دادن گوشي در  اين کيف، مي تواند نسبت به کاهش خطرات امواج موبايلي اميدوار باشد.
در عين حال کارشناسان معتقدند که هنوز استفاده از اين نوع کالاها در کشور همه گير و عمومي نشده است و رسانه ها و مراکز عرضه کننده گوشي بايد براي آگاهي بيشتر از مزيت هاي اين نوع کالا ها  اطلاع رساني و تبليغات کنند.
 از سو ي ديگر برخي کارشناسان و کاربران بر اين باورند که پرتوهاي امواج تلفن همراه در حدي است که اين گونه ابزار به طور صددرصد نمي توانند اثرات مخرب آن را خنثي کند.
۱۲۹/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا