واگذاري خريد سهام مازاد کارکنان شرکت مخابرات به بانک صنعت و معدن

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات  ” ناصر آقاجاني” قائم مقام شرکت کارگزاري بانک صنعت و معدن گفت:وظيفه اصلي شرکت کارگزاري بورس، عرضه سهام و انجام امور مربوط به خريد و فروش سهام است .وي افزود: نخستين مرحله براي خريد سهام مازاد دريافت کد معاملاتي بورس است و پس از …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات  ” ناصر آقاجاني” قائم مقام شرکت کارگزاري بانک صنعت و معدن گفت:وظيفه اصلي شرکت کارگزاري بورس، عرضه سهام و انجام امور مربوط به خريد و فروش سهام است .
وي افزود: نخستين مرحله براي خريد سهام مازاد دريافت کد معاملاتي بورس است و پس از آن دستور خريد سهام توسط متقاضي به شرکت کارگزار با تعيين مقدار سهام داده مي‌شود.
آقاجاني خاطرنشان کرد: پس از تعيين مقدار سهام و مشخص شدن قيمت آن، متقاضي بايد مبلغ مورد نياز را به حساب بانکي کارگزار واريز کرده تا شرکت با تخصيص يافتن سهام به کارگزار، نسبت به خريد سهام براي متقاضي اقدام و کارمزد خود را دريافت کند.
قائم مقام شرکت کارگزار بانک صنعت و معدن با اشاره به اين که خريد سهام مازاد بصورت نقدي است، گفت: کارگزار موظف است وجه حاصل از فروش سهام را در مدت سه روز به حساب سازمان بورس واريز کند و خريداران نيز مي‌توانند سهام خود را در قالب گواهينامه‌ها و اسناد معتبري که در اختيار دارد از طريق کارگزار بورس به شخص ديگري انتقال و يا آن را بفروشد.
وي فروش سهام مازاد به کارکنان شرکت مخابرات استان تهران و ساير شهروندان را متفاوت از يکديگر ندانست و تصريح کرد: تخفيفي براي کارکنان شرکت مخابرات در مقايسه با ساير مردم وجود ندارد، اما شرکت کارگزار بورس بانک صنعت و معدن تلاش مي‌کند تمامي سهام اختصاص يافته به خود را به کارکنان مخابرات استان تهران که براي خريد سهام مازاد اعلام آمادگي کرده‌اند، اختصاص دهد.
آقاجاني همچنين پيش بيني کرد، با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد شرکت مخابرات ايران در آينده ارزش سهام نسبت به قيمت روز اول عرضه آن در بورس افزايش يابد.
در اين جلسه “مجيد مولايي” مدير سفارشات خريد و فروش شرکت کارگزاري بانک صنعت و معدن نيز با بيان اين که نرخ سهام ترجيحي و شرايط و ضوابط آن براساس قوانين سازمان خصوصي سازي و آيين‌نامه‌هاي هيئت وزيران است، افزود: سهام ترجيهي بصورت اقساطي است که از محل سود سهام به کارکنان دولت تعلق مي‌گيرد اما سهام مازاد خارج از اين ضوابط است و از طريق شرکت کارگزاري بورس بصورت پرداخت نقدي به ميزان سهامي که نرخ آن مشخص شده است به فروش مي‌رسد.
۱۱۷/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا