جنایت پایان نقشه شوم میهمان آشنا برای زن صاحبخانه

ساعت ٠٠: ٢١ دهم آبان ماه امسال جسد زنی ٣٠ ساله در محل سکونتش در خیابان ریحانی کشف شد. بلافاصله موضوع به ماموران کلانتری ١٩٠ مجیدیه اعلام شد و کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل شدند.  با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های نخست مشخص شد که این زن خفه و کشته شده است. …

ساعت ٠٠: ٢١ دهم آبان ماه امسال جسد زنی ٣٠ ساله در محل سکونتش در خیابان ریحانی کشف شد. بلافاصله موضوع به ماموران کلانتری ١٩٠ مجیدیه اعلام شد و کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل شدند.  با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های نخست مشخص شد که این زن خفه و کشته شده است. بنابراین پرونده‌ای دراین‌باره و با موضوع قتل‌عمـد تشکیل شد و در ادامه به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
اظهارات پسر مقتول
با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و انجام تحقیقات نخست مشخص شد مقتول پسری ١١ ساله دارد که صبح روز حادثه زمانی‌که قصد داشته به مدرسه‌اش برود، پیش از خروج از خانه، بالای سر مادرش رفته و به تصور این‌که وی خوابیده، روی جسد مادرش یک پتو انداخته و سپس از خانه خارج شده است.  بنابراین ماموران تحقیقات خود را از این پسر آغاز کردند که او هم درباره نحوه اطلاع از مرگ مادرش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٧ صبح روز حادثه بود که به قصد رفتن به مدرسه از خواب بیدار شدم. زمانی‌که داشتم لباس‌هایم را می‌پوشیدم به اتاق دیگری رفتم که جسد مادرم در آن قرار داشت اما در آن لحظه متوجه مرگش نشدم. حتی برای آن‌که مادرم احساس سرما نکند، یک پتو روی مادرم انداختم.  حوالی ظهر بود که از مدرسه به خانه برگشتم اما کسی در خانه را باز نکرد.  به همین دلیل به خانه مادربزرگ رفتم.  تا شب، چندین بار با شماره تلفن خانه و گوشی همراه مادرم تماس گرفتیم اما کسی پاسخگوی تماس‌های ما نبود تا این‌که نگران شدیم و به همراه مادربزرگم به خانه ما رفتیم.  باز هم کسی در خانه را باز نکرد، به همین دلیل با کمک همسایه‌ها، در ورودی خانه را تخریب کردیم و وارد خانه شدیم. زمانی‌که وارد اتاق خانه شدیم، جسد مادرم درحالی‌که هنوز پتو روی آن قرار داشت روی زمین بود و آن‌زمان بود که فهمیدم صبح آن‌روز من روی جسد مادرم پتو قرار داده و متوجه مرگ وی نشدم.»
سرقت مشکوک
با این اظهارات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی محل جنایت را بررسی کردند و درنهایت متوجه شدند که پول نقد داخل خانه به مبلغ ٥‌میلیون و ٦٠٠‌هزار تومان به سرقت رفته است. بنابراین ماموران احتمال دادند که مقتول در زمان حضور سارق یا سارقان در داخل خانه قصد درگیری با آنها و کمک خواستن از همسایه‌ها را داشته که مانع وی شده و در ادامه با یک رشته پارچه‌ای که به دور گردنش انداخته شده به قتل رسیده است.  در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به عدم هرگونه تخریب روی در ورودی مجتمع و واحد مسکونی، کارآگاهان فرضیه ارتکاب سرقت و جنایت توسط آشنایان و اطرافیان مقتول را در دستور کار قرار داده و در تحقیقات از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از جنایت، یکی از بستگان مقتول به‌نام «بصیر» ٣٥ ساله به همراه همسرش به خانه این زن رفته است.
بازداشت قاتل آشنا
در ادامه تجسس‌ها کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت بصیر در سه‌راه طالقانی خیابان شریعتی اطلاع پیدا کردند که وی در این محل به‌عنوان سرایدار و نگهبان مشغول به‌کار است.  بنابراین تیم تحقیق روز ٧دی ماه به این محل مراجعه کردند اما در بازرسی نخست از محل هیچ اثری از بصیر پیدا نکردند.  اما در ادامه تجسس‌ها و در بازرسی‌های دقیق‌تر از محل، «بصیر» درحالی‌که داخل کمد دیواری و به شیوه‌ای ماهرانه، زیر لباس‌های داخل کمد دیواری پنهان شده بود، دستگیر و در بازرسی از لباس‌های داخل کمد دیواری نیز مبلغ ٥‌میلیون و ٦٠٠‌هزار تومان پول نقد سرقت شده از محل جنایت، کشف شد.
اعتراف به جنایت
«بصیر» پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش به ماموران گفت: «چند روز پیش از جنایت، به همراه همسرم به خانه مقتول رفته بودیم تا از او درخواست مقداری پول کنم.  او هم قول داد تا قسمتی از این پول را برایم تهیه خواهد کرد.  برای همین روز حادثه، به قصد گرفتن پول به خانه مقتول رفته بودم.  پسر مقتول در داخل یکی از اتاق‌ها خواب بود. در این زمان مقتول برای آوردن پول به داخل اتاقش رفت.  در یک لحظه تسلیم وسوسه شیطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتول پس از اطلاع از نیتم با من درگیر شد. من هم در آن شرایط، برای آن‌که کسی متوجه حضور من در خانه نشود، با رشته‌ای پارچه‌ای او را خفه کردم و پس از برداشتن پول‌های داخل اتاق به سرعت از خانه خارج شدم.»
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا