مدل Jasjar آي ميت

**طراحيطراحي اين مدل بي شک توجه دوستداران کامپيوترهاي جيبي را بخود جلب مي کند . ابعاد آن ۱۲۷.۷در ۸۱ در ۲۵ ميلي متر و وزن آن  285 گرم است . ظاهر گوشي براق بوده و رنگ آن خاکستري تيره است . اين مدل از دو قسمت تشکيل شده است که توسط يک لولا بهم وصل …

**طراحي
طراحي اين مدل بي شک توجه دوستداران کامپيوترهاي جيبي را بخود جلب مي کند . ابعاد آن ۱۲۷.۷در ۸۱ در ۲۵ ميلي متر و وزن آن  285 گرم است . ظاهر گوشي براق بوده و رنگ آن خاکستري تيره است . اين مدل از دو قسمت تشکيل شده است که توسط يک لولا بهم وصل مي شوند.
صفحه کليد در قسمت پايين و صفحه نمايش در قسمت بالا قرار گرفته است که امکان چرخاندن آن وجود دارد. بعلت چرخش صفحه نمايش مي توانيد به صورت کامپيوتر کيفي ( Laptop) يا کامپيوتر جيبي از آن استفاده کنيد. در حالت بسته بودن دستگاه دو قسمت در هم قفل نمي شوند . اگر دستگاه بصورت کامپيوتر کيفي قرار گيرد نمي توان از قلم استفاده کرد.
با چرخاندن صفحه نمايش تا ۱۸۰ درجه و بستن دستگاه ، صفحه بطور اتوماتيک از حالت افقي به حالت عمودي در مي آيد . زماني که دستگاه را مي بنديد آرم آبي رنگ Imate و بلند گو در آن مشاهده مي شود. دوربين و LED دو طرف پشت دستگاه قرار دارد .در زير دوربين يک پوشش مشکي با سطح زبر وجود دارد که در واقع باتري و سيم کارت را مي پوشاند و در صورت قرار دادن دستگاه روي ميز مانع از سر خوردن آن مي شود.
سه دکمه و کليد ولوم در کناره هاي دستگاه وجود دارند که امکان تنظيم دو دکمه توسط کاربر وجود دارد. اين دکمه ها طبق پيش فرض براي فعال کردن دوربين ، ضبط صدا و روشن کردن نور زمينه بکار مي رود . دو بلندگو نيز در قسمت بالا و پايين اين طرف وجود دارد . کليد روشن و خاموش و محل کارت حافظه در طرف چپ دستگاه قرار دارد . خروجي هدفون ، دکمه SOFT Reset و سوکت Mini USB در پشت دستگاه مشاهده مي شود . دکمه سبز و قرمز که به ترتيب براي برقراري تماس و پايان به آن مي باشد روي لولا وجود دارد . سوکت آنتن خارجي و محل قرارگيري قلم در سمت ديگر لولا در نظر گرفته شده است .
**صفحه نمايش
صفحه نمايش دستگاه از نوع TFT است که وضوح آن ۶۴۰در۴۸۰ پيکسل مي باشد و ۶۵هزار رنگ را نشان مي دهد. امکان تنظيم نور زمينه صفحه نمايش تا ۱۰ درجه مختلف وجود دارد اما تنظيم نور بصورت خودکار نيست. تصاوير بسيار واضح و شفاف هستند.
**موسيقي
دستگاه مجهز به نرم افزار داخلي پخش موسيقي اين گوشي از فرمت فايل هاي MP3 و AAC پشتيباني مي کند. Jasjer داراي سه بلند گو است که دو بلندگوي قرار گرفته در قسمت جلوي آن بصورت استريو مي باشند. حداکثر صداي گوشي کيفيت بسيار خوبي دارد و در صورت استفاده از هدست گوشي جلوه بيشتري
پيدا مي کند . ميکروفون دستگاه صداي اطراف را بخوبي ضبط مي کند.
**دوربين
اين دستگاه به عنوان تلفن نسل سوم داراي دو دوربين مي باشد که از يکي از آنها براي مکالمه تصويري استفاده مي شود . دوربين اصلي دستگاه در پشت آن قرار دارد که يک دوربين ۱.۳ مگا پيکسل با وضوح ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ پيکسل است.
دوربين داراي چهار وضوح ديگر نيز مي باشد که عبارتند از: ۱۲۰۰در ۱۶۰۰،۶۴۰در ۴۸۰،۳۲۰در۲۴۰و۱۲۰در۱۶۰ . عکس ها با فرمت JPEG يا BMP ذخيره مي شوند . دوربين داراي تنظيمات نور سفيد ، شفافيت ، رنگ و وضوح عکس است.
**حافظه
حافظه داخلي ۶۴ مگابايتي اين گوشي داراي پردازنده Intel Bulverde 520 MHz است که توسط کارت حافظه جانبي تا ۲۵۶ مگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي Jasjar چندي پيش در بازار تلفن همراه تهران به بهاي هشت ميليون و ۵۰۰ هزار ريال به فروش مي رسيد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا