مشترک مورد نظر دیگر توان اعتراض ندارد

عدم کیفیت مناسب شبکه تلفن‌ همراه علاوه بر مشکلات جانبی بر اعصاب مشترکان هم اثر می‌‏گذارد و باعث ناراحتی‌‏های روحی و عصبی نیز می‌‏شود.تبلیغات اپراتور همراه ‌اول درحالی دررسانه‌ها ادامه دارد که اختلالات شبکه این اپراتور مشترکان آن ‌را مستاصل کرده‌است.به گزارش خبرنگار ایلنا، بی‌‏کیفیتی و اختلال در شبکه تلفن‌همراه اولین اپراتور ایرانی و عدم …

عدم کیفیت مناسب شبکه تلفن‌ همراه علاوه بر مشکلات جانبی بر اعصاب مشترکان هم اثر می‌‏گذارد و باعث ناراحتی‌‏های روحی و عصبی نیز می‌‏شود.
تبلیغات اپراتور همراه ‌اول درحالی دررسانه‌ها ادامه دارد که اختلالات شبکه این اپراتور مشترکان آن ‌را مستاصل کرده‌است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بی‌‏کیفیتی و اختلال در شبکه تلفن‌همراه اولین اپراتور ایرانی و عدم آنتن‌‏دهی مناسب گوشی‌‏ها به موضوعی عادی برای مشترکان تبدیل شده به طوری‌که از هرگونه اعتراض و یا شکایت نا امید شده‌اند.
روند بی‌‏کیفیتی شبکه تلفن همراه در حالی ادامه دارد که مسئولین شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) تنها دلیل این امر را ذکر یکسری بهانه‌‏های تکراری همچون توسعه شبکه، کابل برگردان‌ها و غیره عنوان می‌‏کنند و رسانه‌ها هم مجبورند به این ادعاها اکتفا کنند.
اختلال جدید شبکه تلفن‌همراه به خصوص درنیمه شب‌ها جالب است، این اختلال باعث می‌شود که مشترک به هنگام تماس با فرد مورد نظر با این پیام مواجه شود:” شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد”.
جالب‌تر آنکه این روند تا صبح ادامه دارد و در اولین ساعات صبح مشکل برطرف شده و شماره دوباره به شبکه برمی‌گردد.
از سوی دیگر در چند روز گذشته در نقاطی از شهر تهران مشترکان همراه اول در برقراری تماس با سیم‌کارت خود دچار مشکل جدی شدند و با بوق ممتد اشغال مواجه می‌شوند.
در این اختلال هنگام تماس ورودی و خروجی مشترک همراه اول بوق اشغال به گوش می‌رسد و تا چندین ساعات هم ادامه دارد.
مشکل اما به همین جا ختم نمی‌شود و این‌که چند روزی است که همراه اول در بخش پیامک نیز دچار مشکل شده است و پیام‌های کوتاه نیز یا با اختلال ارسال می‌شوند و یا اینکه مشترک اصلا موفق به این امر نمی‌شود.
همراه اول هم‌اکنون با ۳۲ میلیون مشترک دائمی و اعتباری درکشور خود را بزرگترین اپراتور کشور می‌داند درحالی‌که درکشورهای پیشرفته ملاک بزرگی اپراتور تنها تعداد مشترکین نیست بلکه توسعه شبکه تلفن همراه و افزایش کیفیت سرویس‌‏های ارزش افزوده دارای اهمیت است.اما در ایران ملاک، افزایش کمیت و بالا رفتن تعداد سیم‌‏کارت‌‏های واگذار شده است.
در هر حال از آنجایی که اتحادیه بین‌‏المللی مخابرات، گسترش تلفن‌همراه و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را عاملی برای رهایی کشورهای در حال توسعه از شرایط فقر دانسته است و همچنین از آنجایی که بازار تلفن همراه در کشور ما همچنان تشنه کیفیت است تا کمیت، آیا بهترنیست از حداکثر توان اپراتور اول برای افزایش بهبود آنتن‌دهی‌ استفاده شود؟
قریب به ۱۴ سال از ورود تلفن همراه به ایران می‌‏گذرد اما هنوز وضع مطلوب نسبی در این شبکه مشاهده نشده و هر روز بر تعداد مشترکان آن از یک سو و اختلال‌‏های شبکه از سوی دیگر افزوده می‌شود.
این اپراتور برای اینکه لحظه‌‏ای از دایره رقابت عقب نیفتد و مبادا بازار به دست شبکه تلفن‌همراه اعتباری تالیا و ایرانسل بیفتد از هیچ کاری رویگردان نیست و با هر ترفندی به جذب مشترک می‌‏پردازد.
یکی از مشترکان همراه اول به ایلنا گفت: این اپراتور دولتی به خود این اجازه را داده است که هر طور می‌‏خواهد شبکه را اداره کند و کسی هم نیست که پاسخگوی مشکلات مشترکان این اپراتور باشد.
به هر حال اختلالات چند روز گذشته باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای مشترکان این اپراتور شد ولی این اپراتورو مسئولین آن از وجود چنین اختلالی خود را بی‌خبر جلوه دادند و می‌گویند: شبکه در بالاترین کیفیت خود قرار دارد!
مسؤولین همراه اول حتی در پاسخ به ایلنا در مورد مشکل اخیر و شبانه در شبکه و پیغام : “شماره مورد نظر در شبکه موجو نمی‌باشد” می‌گویند: که چنین امری غیر ممکن است و حتما شما شماره را اشتباه گرفته‌‌اید!
درحالی که این مشکل مربوط به یک یا چند نفر نیست و خبرنگار ایلنا در یک تحقیق از افراد متعددی از وجود این اختلال مطمئن شد.
یکی دیگر از مشترکان این اپراتور در باره اختلال جدید همراه اول به ایلنا گفت: از روزهای گذشته ارسال پیامک برای من به سختی انجام شده است و در برخی موارد هم پیامک‌ها انباشت شده و دیگر قادر به ارسال آنها نیستم، البته در برخی ساعات این مشکل برطرف می‌شود.
یکی از نکات قابل اشاره صحبت‌های وزیر ارتباطات در دولت نهم است که افزایش مشترکان همراه اول را از افتخارات خود طی ۴سال وزارت عنوان می‌کند درحالی که این افزایش تنها باعث تدوام بیشتر اختلالات شبکه شده است.
باید به این نکته اشاره کنیم که عدم کیفیت مناسب شبکه تلفن‌همراه علاوه بر مشکلات جانبی بر اعصاب مشترکان هم اثر می‌‏گذارد و باعث ناراحتی‌‏های روحی و عصبی نیز می‌‏شود که این امر تبعات اجتماعی را به همراه دارد. این موضوع باید برای مسئولان هم قابل تامل باشد ضمن اینکه باید جوابگوی کاربران خود نیز باشند. ای کاش این اپراتور به جای دولتی بودن کمی هم به اندیشه خصوصی متکی بود و وزیر جدید هم با اتخاذ چاره‌ای مناسب مشترکان را از این معضلات نجات دهد. آیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا