توافقنامه سطح خدمات تلفن همراه ،بعد از خصوصي سازي ارائه مي شود

صابر فيضي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: (SLA Service Level Agreement) زماني مطرح مي شود که بازار رقابتي ميان اپراتورها ايجاد شود و تا وقتي که اين شرايط ايجاد نشود مخابرات برنامه اي در اين خصوص نخواهد داشت.وي با بيان اينکه SLA  بايد در قالب آيين نامه توسط اپراتورها براي مشترکان تعريف شود، …

صابر فيضي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: (SLA Service Level Agreement) زماني مطرح مي شود که بازار رقابتي ميان اپراتورها ايجاد شود و تا وقتي که اين شرايط ايجاد نشود مخابرات برنامه اي در اين خصوص نخواهد داشت.
وي با بيان اينکه SLA  بايد در قالب آيين نامه توسط اپراتورها براي مشترکان تعريف شود، يادآور شد: آيين نامه پيشنهادي هر يک از اپراتورها ، بايد به صورت مجزا در سازمان تنظيم مقررات بررسي شود.
به گفته مديرعامل شرکت مخابرات ايران، اپراتور اول مخابرات کشور فعلا در زمينه ارائه توافقنامه سطح خدمات به مشترکان خود برنامه اي ندارد.
به اعتقاد کارشناسان به دليل وجود مشکلات کيفي شبکه، تدوين آيين نامه SLA تلفن همراه يکي از موارد الزامي است که اپراتورها بايد به آن بپردازند.
براين اساس چنانچه توافقنامه سطح خدمات (SLA ) در بحث تلفن همراه تدوين شود ، عدم کيفيت شبکه تلفن همراه موجب جريمه اپراتور خواهد شد.
آيين نامه SLA تلفن همراه قوانين مابين اپراتور و مشترک را شفاف سازي مي کند و طبق اين توافقنامه ، اپراتور بايد نسبت به سطح خدماتي که به کاربران ارائه مي کند، پاسخگو باشد و مشترک نيز براي استفاده از آن سرويس ، تعهداتي را بپذيرد.
اين قرارداد ، ارائه خدمات مناسب به مشتركان به صورت فراگير و برنامه ريزي شده را امکان پذير کرده و حق و حقوق مشترک نيز در موارد مختلف آن ديده مي شود.
اين توافقنامه در تمامي دسترسي هاي ارتباطي همچون ديتا ، تلفن ثابت و همراه قابل ارائه بوده، اما در کشور ما تاکنون هيچ يک از اين موارد رعايت نشده است.
تحليلگران، دولتي بودن شرکت بزرگ مخابرات ايران را دليل ناديده گرفتن اين موضوع مي دانند.    
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا