سرعت GPRS تهران به ۱۰۰ کيلوبيت بر ثانيه افزايش مي يابد

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وحيد صدوقي ضمن بيان اين مطب، اظهار داشت : هم اکنون در حال ارتقاء شبکه تلفن همراه از ۲/۵ به ۲/۷۵ هستيم .وي افزود: با اتمام ارتقاء شبکه، امکان ارائه خدمات ارزش افزوده از جمله ارائه سرويس GPRS با سرعت ۱۰۰ کيلوبيت …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وحيد صدوقي ضمن بيان اين مطب، اظهار داشت : هم اکنون در حال ارتقاء شبکه تلفن همراه از ۲/۵ به ۲/۷۵ هستيم .
وي افزود: با اتمام ارتقاء شبکه، امکان ارائه خدمات ارزش افزوده از جمله ارائه سرويس GPRS با سرعت ۱۰۰ کيلوبيت بر ثانيه فراهم خواهد شد .
وي خاطرنشان کرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تلاش مي کنيم اين امکان تا پايان شهريور ماه در تهران و تا پايان سال جاري در مراکز استان ها، عملياتي شود.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار، در خصوص توسعه GPRS گفت: امکان ارائه اين سرويس در سه استان تهران، گيلان و مازندران به طور کامل فراهم شده و همچنين مراکز ساير استان ها و مناطق آزاد از جمله قشم و کيش نيز از اين سرويس بهره مند شده اند، اين امکان در مابقي شهرهاي کشور نيز تا پايان سال فراهم خواهد شد.
وي ادامه داد: به واسطه تکميل اين پروژه، امکان فعال شدن سرويس GPRS در تمامي شهرهاي کشور فراهم مي شود.
وحيد صدوقي در خصوص آخرين وضعيت شبکه ارتباطات سيار نيز تصريح کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان ارتباطات سيار به ۳۱ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر رسيده که از اين تعداد، ۱۶ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از سيم کارت دائمي و مابقي از سيم کارت اعتباري استفاده مي کنند.
وي با بيان اين مطلب که تعداد سايت هاي تلفن همراه(BTS) در سطح کشور به ۱۷ هزار و ۳۰۰ عدد رسيده است، تاکيد کرد: بيش از ۳۷ هزار کيلومتر از جاده هاي اصلي و فرعي تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.
وي افزود: در حال حاضر، رومينگ ارتباطات سيار با شبکه GSM روستايي ۱۱ استان برقرار شده که به واسطه آن ۲۵ هزار روستا تحت پوشش همراه اول قرار گرفته اند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا