نگاهي به بازار سيستم GPS در چين

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مارکت واچ، مرکز تحقيقات بازار چين اعلام کرد که بازار گوشي هاي داراي سيستم GPS  چين در سال ۲۰۰۷ از رشد مطلوبي برخودار بوده و اکنون تلفن هاي GPS در رده گوشي ها دوربين دار و موسيقيايي قرار گرفت و به عنوان بخش مهمي از …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مارکت واچ، مرکز تحقيقات بازار چين اعلام کرد که بازار گوشي هاي داراي سيستم GPS  چين در سال ۲۰۰۷ از رشد مطلوبي برخودار بوده و اکنون تلفن هاي GPS در رده گوشي ها دوربين دار و موسيقيايي قرار گرفت و به عنوان بخش مهمي از بازار تلفن همراه جاي خود را باز کرد.
البته بازار تلفن همراه GPS هنوز کوچک است و از ضريب نفوذ پاييني برخوردار است اما نرخ رشد آن نشان از توسعه آن دارد وپيش بيني مي شود که از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۲ اکثر گوشي هاي چيني از سيستم  GPS برخوردار مي شوند.
چين ۹ميليون و ۵۷۲ هزار و۹۰۰کيلومتر مربع وسعت و حدود يک ميليارد و ۲۹۸ميليون و ۸۴۸ هزار نفر جمعيت دارد و پايتخت آن پکن است.
تعداد کاربران تلفن همراه در چين تا پايان ماه مارس ۲۰۰۸ ميلادي حدود ۵۷۴ ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه تا ماه اگوت  2007 ميلادي۳۹.۱ درصد اعلام شده است.
چين داراي دو اپراتور موسوم به چاينا موبايل و چاينا يونيکام  است  و چاينا موبايل که سرويس هاي  GSM,SPRS ,EDGE را به مشترکين ارايه مي دهد، حدود ۳۴۹ ميليون ۶۶ هزار نفر مشترک دارد .
فروش تلفن همراه در اين کشور آسيايي در سال ۲۰۰۷ ميلادي بين ۱۳۰ تا ۱۹۰  ميليون دستگاه بوده است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا