طرح تدوين استانداردهاي گوشي تلفن همراه مسکوت مانده است

وي که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار موبنا گفت: موضوع تدوين استانداردهاي فناوري اطلاعات که گوشي تلفن همراه را نيز شامل مي شود ، در موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مسکوت مانده ، اما منتفي اعلام نشده است.وي با بيان اينکه ضرورت تدوين اين استانداردها نسبت به ديگر کالاهاي مصرفي هنوز روشن نيست، …

وي که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار موبنا گفت: موضوع تدوين استانداردهاي فناوري اطلاعات که گوشي تلفن همراه را نيز شامل مي شود ، در موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مسکوت مانده ، اما منتفي اعلام نشده است.
وي با بيان اينکه ضرورت تدوين اين استانداردها نسبت به ديگر کالاهاي مصرفي هنوز روشن نيست، يادآور شد: موضوعات جدي تري وجود دارد که اين موسسه ناگزير است، به آن بپردازد.
اين منبع مطلع با اشاره به وجود ۲۴ هزار استاندارد کالا در دنيا، خاطرنشان کرد: شمار استانداردهاي ايران به سختي به ۹ هزار مورد مي رسد.
به گفته وي اولويت تدوين استاندارد در اين موسسه با کالاهاي مهم تري نسبت به تلفن همراه است.
وي از استاندارد تشعشعات گوشي تلفن همراه و نيز طراحي انساني آن از جمله موارد استاندارد اجباري اين کالا نام برد و يادآور شد: با تدوين اين طرح ، گوشي تلفن همراه نبايد از حيث طراحي انساني و نيز محيط زيست ، تاثيرات منفي داشته باشد.
اين منبع مطلع ، همچنين از جنس ساخته شده گوشي به عنوان ديگر موارد استاندارد اجباري اشاره کرد و گفت: گوشي تلفن همراه بايد قابل امحا در طبيعت باشد.
به گفته وي استانداردهاي اختياري گوشي تلفن همراه نيز مربوط به بعدهاي تجارتي و ظاهري اين کالا خواهد بود.
پيش از اين قرار بود تا پايان سال ۸۶ ، استاندارد ملي براي گوشي تلفن همراه در کشور تدوين شود به اين ترتيب و با توجه به مطرح شدن بحث توليد اين محصول در کشور و امکان رشد توليد آن، شرکت هاي سازنده بايد محصول خود را مطابق با استاندارد مشخص توليد و شرکت هاي وارد کننده نيز از اين موضوع تبعيت کنند.
۱۲۸/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا