دادگاه هند درباره ماليات ۲ميليارد دلاري وودافون تصمصم مي گيرد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اينديپندنت”، زماني که وودافون در ماه مي گذشته سهام غالب “هاچيسون اسار” را از شرکت هنگ کنگي “هاچيسون” خريد، مشاوران اين شرکت بريتانيايي تاييد کردند به دليل اين که قرار داد بين دو شرکت خارجي بود، هيچ مالياتي پرداخت نمي کند  اما دولت هند موافق …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اينديپندنت”، زماني که وودافون در ماه مي گذشته سهام غالب “هاچيسون اسار” را از شرکت هنگ کنگي “هاچيسون” خريد، مشاوران اين شرکت بريتانيايي تاييد کردند به دليل اين که قرار داد بين دو شرکت خارجي بود، هيچ مالياتي پرداخت نمي کند  اما دولت هند موافق نبود و اين امر موجبر بروز برخي اختلافات و ارجاع آن به دادگاه شده است.
داداگاه عالي هند  درباره اعتبار سند وودافون که خواستار ممنوعيت بررسي هاي قرارداد توسط مقامات مالياتي است، تصميم خواهد گرفت.
وودافون با استناد به مدارک و قانون ادعا مي کند که اصلا بدهي مالياتي ندارد زيرا  انتقال سهام بين شرکت هلندي که در مالکيت وودافون است و شرکت هاچيسون  در جزيره “کاي من” به ثبت رسيده ، در خارج از حوزه قضايي بوده است. اما دولت هند اظهار مي دارد چون اين دارايي ها در خاک هند هستند بنابراين انتقال سهام شامل قانون ماليات مي شود.
اين جدال در سال گذشته آغاز شد و بعداً با تغيير در قانون ماليات هند در برنامه بودجه ماه فوريه پيچيده ترو تشديد  شد.
جلسه دادرسي قبلي در ماه ژانويه فقط ۵ دقيقه طول کشيد زيرا سازمان ماليات اعلام کرد که براي بررسي آمادگي بيشتر به زمان نياز دارد و دادگاه پس از آن نيز به وقت ديگري موکول شد تا وودافون بتواند تغييرات قانون را در واگذاري خود اعمال کند.
وودافون تنها شرکت خارجي نيست که دولت هند بر سر ماليات با آن جدال دارد و قراردادهاي شرکت هاي “جنرال الکترونيک” و AT&T نيز در سال هاي اخير تحت بررسي سازمان درآمد هند بوده است.
سرمايه گذاران بين المللي که به فکر سرمايه گذاري در بازار رو به رشد هند هستند به دقت مورد وودافون را پيگيري مي کنند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا