اپل به فکر افراد داراي ناخن بلند نيست

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل اينترتينمنت”، در حالي که بازار جهاني موبايل از ويژگي هاي جديد آيفوني که ماه آينده عرضه مي شود، مانند برخورداري از A-GPS و ۳G به شعف آمده است، روزنامه لوس آنجلس تايمز اظهار تاسف کرد که چرا آيفون فکري براي افرادي که ناخن هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل اينترتينمنت”، در حالي که بازار جهاني موبايل از ويژگي هاي جديد آيفوني که ماه آينده عرضه مي شود، مانند برخورداري از A-GPS و ۳G به شعف آمده است، روزنامه لوس آنجلس تايمز اظهار تاسف کرد که چرا آيفون فکري براي افرادي که ناخن هاي بلند دارند و نمي توانند از تاچ اسکرين آن استفاده کنند ، نکرده است.
زنان که ناخن هاي بلند دارند و مردان و زناني که انگشتان پهن دارند با مشکل تايپ کردن در آيفون مواجه هستند و خواستار اين هستند که آيفون يک قلم ارايه دهد.
“اريکا واتسون کوري” مشاور و سخنران ۳۹ ساله از ناحيه “نيو پورت بيچ” در کاليفرنيا نويسنده اين گزارش گفت  که با وجود پيشرفت هاي آيفون جديد چرا اپل مشکل ناخن ها را حل نکرده و قلم ارايه نداده است.
“واتسون کوري” مي نويسد علم ارگونوميک (راحتى و سادگى استفاده از ماشين) و تحقيقات جديد همگي بر اين تاکيد دارند که مردان و زنان انگشتان و ناخن هاي خود را به طور متفاوت به کار مي برند، چرا اپل در اشتباه خود پافشاري مي کند.
مشکل اين است که صفحه تاچ اسکرين آيفون فقط به بارهاي الکتريکي که از نوک انگشتان ساتع مي شود ، واکنش نشان مي دهد در حالي که ناخن ها اين بارهاي الکتريسيته را ندارند.
نيويورک تايمز به نقل از “نيلسن موبايل” گزارش داد که تعداد زناني که از تلفن هاي هوشمند استفاده مي کنند در سال گذشته بيش از دو برابر افزايش يافته و به ۴/۱۰ ميليون نفر رسيده است.
اپل در گذشته گفته بود که طبيعي تر اين است که از ابزار اشاره اي که با آن متولد شده ايد يعني انگشت استفاده کنيد.
شرکتي موسوم به Ten One Design قلم هاي آيفون را ساخته و آنها را به قيمت ۲۰ تا ۲۵ دلار مي فروشد.
“واتسون کوري” اعتقاد دارد که طبق قانون اپل بايد قلم ارايه دهد و برخي منتقدان مي گويند براي استفاده از آيفون بايد ناخن ها را کوتاه کرد، اما وي عقيده دارد اين وظيفه ماشين است که خود را با کاربر وفق دهد. 
افرادي که نمي توانند بين ناخن و آيفون يکي را انتخاب کنند، مي توانند تايپ کردن با استفاده از کناره هاي انگشت را ياد بگيرند.
البته اين روش بيشتر براي برقراري تماس صوتي و جستجو در اينترنت با استفاده از آيفون مناسب است و تايپ کردن ايميل و پيام به اين طريق کار طاقت فرسايي است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا