درپانزده روز آينده، سيم کارت همراه اول ۱۵۰ هزار تومان عرضه مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا “وفا   غفاريان”، ، در مراسم  روز جهاني ارتباطات اظهار داشت: با  روند كاهش قيمت سيم كارت دولتي، قيمت آن در بازار آزاد نيز شكسته شده  و سير نزولي قيمت باعث افزايش دسترسي و  خريد مردم شده است.وي   گفت: در ابتداي دولت نهم تنها ۸ ميليون شماره  تلفن همراه در شبكه وجود …

به گزارش خبرنگار موبنا “وفا   غفاريان”، ، در مراسم  روز جهاني ارتباطات اظهار داشت: با  روند كاهش قيمت سيم كارت دولتي، قيمت آن در بازار آزاد نيز شكسته شده  و سير نزولي قيمت باعث افزايش دسترسي و  خريد مردم شده است.
وي   گفت: در ابتداي دولت نهم تنها ۸ ميليون شماره  تلفن همراه در شبكه وجود داشت، اما با تحولي كه در اين ۵/۲ سال گذشته صورت گرفت، هم اكنون ۳۹ ميليون مشترك  تلفن همراه  در کشور وجود دارد.
معاون وزير ادامه داد: قيمت تلفن همراه از ۴۴۰ هزار تومان در ابتداي دولت نهم به ۲۸۸ هزار تومان رسيد كه در ظرف دو هفته آينده نيز به ۱۵۰ هزار تومان مي‌رسد.  
 اين مقام مسئول با اشاره به واگذاري  به روز تلفن ثابت در   5 استان در ابتداي  دولت نهم ،ادامه داد:  در حال حاضر در هر ۳۰ استان وضعيت واگذاري به روز است و هر خانواده مي‌تواند در كمتر از يك‌ماه صاحب تلفن شود.
وي تصريح کرد:   زمان انتظار دريافت خط تلفن ثابت کاهش يافته و  امروز با توسعه شبكه و پاسخ به نياز مردم، بازار واسطه‌گري  حذف شده است .
غفاريان خاطر نشان کرد: وزارت ICT   در تمام شاخص‌هاي برنامه  جلوتر و يامطابق برنامه است،
عفاريان در خصوص  ارتباط رساني به روستاها،  گفت: تا پايان برنامه چهارم بايد تمام روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار داراي تلفن شوند كه ما يك‌سال زودتر از برنامه در نظر داريم مابقي روستاها را به شبكه ارتباطي متصل كنيم
معاون وزير  سهم هر خانوار ايراني از تلفن را ۵/۴ دانست  وگفت: امروز در هر خانوار ايراني ۳ تلفن همراه و ۵/۱ تلفن ثابت وجود دارد كه به سهم متوسط هر خانوار از تلفن در ۵/۲ سال گذشته، ۵/۲ تلفن اضافه شده است.
 وي در خصوص اينترنت، اظهار داشت: ميزان پهناي باند اينترنت كلي كشور از ۹ لينك ورودي در شهريور ۸۴ ،هم اينك به ۳۸ و به زودي به ۴۸ مي رسد.
 وي گفت: ضريب نفوذ اينترنت نيز به ۲۷ درصد رسيده و نشان مي‌دهد دسترسي مردم به اينترنت ارزان تر و راحت‌تر شده است.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا