استفاده از شبکه هاي تلفن همراه براي گسترش اينترنت در آفريقا

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نتوورک ورلد”، “آديل آکپلوگان” مدير اجرايي AfriNIC گفت: در نتيجه کمبود تجهيزات اصلي اينترنت در اين قاره هم اکنون شرکت هاي تلفن همراه گزينه هاي داده اي را در تجهيزات موجود خود ارايه مي دهند. وي افزود: هم اکنون رشد تلفن همراه بسيار سريع بوده …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نتوورک ورلد”، “آديل آکپلوگان” مدير اجرايي AfriNIC گفت: در نتيجه کمبود تجهيزات اصلي اينترنت در اين قاره هم اکنون شرکت هاي تلفن همراه گزينه هاي داده اي را در تجهيزات موجود خود ارايه مي دهند.
وي افزود: هم اکنون رشد تلفن همراه بسيار سريع بوده و مردم به سرعت با اين تکنولوژي سازگار مي شوند و در موزات آن  سرويس هاي تجاري همراه نيز رشد سريعي دارند.
به گفته  آکپلوگان ، تحول تجهيزات موبايلي و تجاري نقش مهمي را در توسعه اينترنت در آفريقا و بازاريابي در اين قاره ايفا کرده است.
وي اشاره کرد: شرکت هاي مهم جهان هم اکنون به اين امر توجه دارند که پول در تجارت همراه است و شرکت هاي ارايه دهنده سرويس هاي اينترنتي (شرکت هاي ISP) تجارت خود را به شرکت هاي تلفن همراه که در تجهيزات گسترده و گزينه هاي داده اي سرمايه گذري کرده اند ، واگذار مي کنند.
طبق گزارش ” GSMآفريقا” شعبه آفريقايي انجمن بين المللي GSM Association، انتظار مي رود در پايان سال ۲۰۰۸ تعداد مشترکان تلفن همراه در آفريقا ۲۰ درصد افزايش يافته و به ۳۱۶ ميليون نفر برسد.
سازمان AfriNIC قصد دارد از همکاري شرکت هاي تلفن همراه براي تهيه قوانين تجهيزات “نسخه ۶ پرتکل اينترنتي”  (IPv6) که به راحتي داده ها را در شبکه هاي موبايل پشتيباني مي کند، استفاده کند.
شرکت هايي که شبکه آن ها بر مبناي IPv4 قرار دارد، مي توانند مستقيمً براي اختصاص IP به AfriNIC مراجعه کنند و شرکت ها مي توانند از IP آدرس هاي عمومي که اينترنت را در آفريقا بهبود مي بخشد، استفاده کنند.
سازمان AfriNIC هم اکنون با ۴ شرکت GSM در آفريقاي جنوبي شامل MTN و وودافون همکاري مي کند.
 113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا