يک هفته با موبايل ايراني

 تاخير مجدد در ورود مخابرات به بورس و  برگزاري جلسه فوق العاده وزارت اقتصاد براي تعيين زمان عرضه سهام اين شرکت باعث شد تا تحليلگران و منتقدان موبايل ايراني تمام هفته را سرگرم باشند و به اين فکر کنند که اگر سهام مخابرات به بورس نرفته است، در عوض ضريب پايداري ارسال پيامک در ايران …

 تاخير مجدد در ورود مخابرات به بورس و  برگزاري جلسه فوق العاده وزارت اقتصاد براي تعيين زمان عرضه سهام اين شرکت باعث شد تا تحليلگران و منتقدان موبايل ايراني تمام هفته را سرگرم باشند و به اين فکر کنند که اگر سهام مخابرات به بورس نرفته است، در عوض ضريب پايداري ارسال پيامک در ايران به رقم  99 درصد رسيده است که از بورس هم مهمتر است.
با اين حال پيامک هاي برخي از مشترکان همراه اول که موبايلشان خاموش بود يا در دسترس نبودند به مقصد نرسيد .
 اين در حاليست که يک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: مشترکان مذکور خارج از محدوده ۱۰۱۶ شهري بودند که همراه اول در آنها آنتن مي دهد . اما از جايي که عادت کرده اند تمام تقصيرها را گردن موبايل ايراني بيندازد،مي گويند:” شبکه اختلال دارد!”
يکي ديگر از خبرهاي خوش موبايل ايراني اين بود که بالاخره کارشناسان ITU  نظرات كارشناسي خود را درباره‌ اسناد مزايده‌ اپراتور سوم به سازمان تنظيم مقررات دادند و به نظر مي رسد که به جز سهام مخابرات ، توسعه شبکه همراه اول ، قيمت بالاي پيامک و چند موضوع جزيي ديگر ،  هيچ مشکلي وجود نخواهد داشت.
همين منبع مطلع درباره  سهام مخابرات ايران هم که قرار بود روز چهارشنبه اين هفته به بورس برود گفت : اين تاخير به خاطر  عدم هماهنگي دستگاه هاي مربوطه است و هيچ ارتباطي به انجام امور اداري يا مسائل پشت پرده اين شرکت ندارد.
به گفته وي عدم هماهنگي مذکور از آنجا ناشي شد که رييس بورس گفت :مخابرات مقدمات کار را انجام نداده و مدير مخابرات گفت که انجام داده ايم ولي فقط فرصت نشد ثبتش کنيم !
به همين سادگي موبايل ايراني در هفته سوم خردادماه شاهد  اختلاف نظر در موضوع واگذاري سهام شركت مخابرات ايران ميان مسئولان ارشد سازمان بورس و خصوصي سازي بود و وزارت اقتصاد و دارايي هم براي خاتمه دادن به اين غائله يک جلسه اضطراري تشکيل داد تا شايد بتواند آقايان را با هم آشتي دهد.
به روز شدن واگذاري سيم کارت هاي اعتباري در ۲۳ استان کشور ، ابلاغ موافقتنامه پروانه فعاليت شركت مخابرات و مشخص شدن  برخي شرايط مجوزهاي اپراتور سوم موبايل نيز از ديگر خبرهاي موبايل ايراني در  هفته يازدهم سال بودند که باعث شدند تا مردم از فرط خوشحالي فراموش کنند که قرار است از ۵-۶ روز ديگر پيامک ۲۲۲ ريالي به هم بفرستند .
بر اساس اين گزارش از امروز مردم در ۲۳ استان کشور مي توانند به مخابرات محلشان مراجعه کرده و في المجلس موبايل ايراني دريافت کنند. ضمن اين که برخي شرايط اپراتور سوم هم مشخص شده است . اماهنوز تکليف اهالي موبايل ايراني معلوم نيست که بالاخره بايد موبايل پروانه دار دولتي را بخرند يا پروانه بدون موبايل اپراتور سوم را  ؟!!!!
البته همانگونه که مجري پروژه اپراتور سوم تلفن همراه در همايش فرصتهاي مخابراتي منطقه روسيه و كشورهاي حوزه CIS در مسكو اعلام کرده مشخص شدن اين شرايط براي جذب دلارهاي آنسوي آب است و ربطي به اهالي جامعه موبايل ايراني ندارد.
خبر عرضه سهام مخابرات ،۲۰ روز پس از عرضه در تابلوي اول بورس و آغاز فروش کارت شارژ در مراکز تلفن ثابت استان تهران هم دو خبر خوش ديگر براي موبايل ايراني بودند که البته خبر اول هنوز هم در “کش و قوس” عدم هماهنگي است ولي خبر دوم براي مشترکان موبايل اعتباري ايراني وعده به پايان رسيدن روزهاي هجران شارژ را مي آورد که براي خودش اتفاقي است.
مخصوصا که شنيده شده قرار است  سيم‌كارت‌هاي دولتي که از كاركنان سازمان‌ها گرفته اند را به فروش برسانند که اين  هم خبر خوبي است. اولا مديران دولتي هم بايد از اين به بعد مثل اهالي جامعه موبايل ايراني براي گرفتن موبايل پول بدهند و دوم اين که مردم مي توانند موبايل مديران مذکور را خريداري کنند و مدت ها در نقش منشي مخصوص آنها به کساني که زنگ زده اند بگويند: ”  آقاي مدير نيستند ، لطفا زنگ نزيند!
اين هفته يک خبر ديگر هم در دنياي موبايل ايراني منتشر شد که حکايت از اشباع  استان تهران از سيم کارت  داشت و نشان مي داد تمام پايتخت نشينان هفته اي هفت روز  اين پيام ها را در گوشي شان مي شنوند : مشترک مورد نظر در دسترس نيست ، … تلفن همراه مشترک مورد نظر خاموش …و …..!
 15/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا