تراشه GPS با ساير تراشه ها ادغام مي شوند

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پي سي ورلد”، سازندگان بلوتوث شروع به خريد شرکت هاي سازنده غير وابسته و کوچکتر تراشه هاي GPS کرده اند تا مهارت خود را در بازار بزرگتر بلوتوث تلفيق کنن و تکنولوژي واي فاي در جايگاه دوم ليست تلفيق قرار دارد.“دومينيک بونته” تحليلگر برجسته اين …

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پي سي ورلد”، سازندگان بلوتوث شروع به خريد شرکت هاي سازنده غير وابسته و کوچکتر تراشه هاي GPS کرده اند تا مهارت خود را در بازار بزرگتر بلوتوث تلفيق کنن و تکنولوژي واي فاي در جايگاه دوم ليست تلفيق قرار دارد.
“دومينيک بونته” تحليلگر برجسته اين موسسه گفت: شرکت CSR به تازگي از عرضه تراشه BlueCore7 اولين ادغام بلوتوث، GPS و FM در يک تراشه خبر داده است.
وي اظهار داشت : تراشه BlueCore7 از فصل چهارم ۲۰۰۸ به طور گسترده توليد مي شود و انتظار مي رود در سال ۲۰۰۹ نيز به طور گسترده تري به فروش برسد.
متخصصان هشدار داده اند که فروشندگان نيمه رسانا که پيشگام بازار تکنولوژي GPS بودند با آينده نامعلومي روبرو هستند.
موسسه تحقيقاتي ABI Research اعلام کرد که اين شرکت ها در معرض خطر غرق شدن درون شرکت هاي بزرگتر و يا حذف شدن قرار دارند.
بونته گفت: رشد بازار نيمه رساناهاي GPS به رکود و سطح ثابت خود رسيده است،
تمام تراشه هاي GPS عملکرد مشابهي را ارايه مي دهند و اين موضوع سبب مي شود موفقيت در بازار به هزينه تراشه ها و راحتي ادغام با ساير دستگاه ها بستگي داشته باشد.
بونته اعتقاد دارد که اين گرايش به اين معنا است که شرکت هاي بسيار بزرگ نيمه رسانا سرانجام رهبري اين بازار را در دست خواهند گرفت، زيرا از اين تسهيلات برخوردارند که تراشه هاي GPS را به تعداد زياد توليد کرده و هزينه آنها را کاهش دهند.
وي با بيان اين که شرکت ها اين توانايي رادارند  که تکنولوژي هاي چندگانه RF  را در يک تراشه تلفيق کنند، افزود: آينده توليد کنندگاني که فقط تراشه هاي GPS مي سازند نامعلوم است و شرکت هايي مانند SiRF که پيشگام اين بازار هستند ممکن است نياز به متحول شدن دارند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا