در سال ۲۰۲۰ ‌شماره تلفني وجود ندارد

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، عبدالمجيد رياضي ظهر امروز در نخستين همايش فناوري اطلاعات، حال‌، آينده در دانشگاه آزاد مشهد افزود: امروز ۳۶ درصد كل تعاملات تجاري در دنيا از طريق فناوري اطلاعات انجام مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك اين رقم به ۷۰ درصد افزايش يابد.وي عنوان كرد: انجام تجارت به صورت …

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، عبدالمجيد رياضي ظهر امروز در نخستين همايش فناوري اطلاعات، حال‌، آينده در دانشگاه آزاد مشهد افزود: امروز ۳۶ درصد كل تعاملات تجاري در دنيا از طريق فناوري اطلاعات انجام مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك اين رقم به ۷۰ درصد افزايش يابد.
وي عنوان كرد: انجام تجارت به صورت الكترونيك براي جايگزيني تجارت سنتي سبب ايجاد ۲/۳ درصد، در بخش توليد ۹/۴ درصد و در بخش خدمات ۹/۶ ارزش افزوده و صرفه‌جويي اقتصادي مي‌شود.
وي گفت: دانشگاه‌هاي كشور بايد به عرصه فناوري اطلاعات وارد شده و ظرفيت‌هاي علمي كشور را در اين حوزه افزايش دهند و ما براي آنكه جاي خود را در اين حوزه پيدا كنيم نيازمند پشتوانه علمي و آكادميك قوي در كشور هستيم و بدون آن نه تنها بهره‌اي در اين زمينه نمي‌بريم بلكه آب در آسياب دشمن مي‌ريزيم.
وي با پرداختن به اينكه امروز سرعت رشد‌ فناوري اطلاعات‌ بسيار است، عنوان كرد: با توجه به اين سرعت ما براي دهه‌هاي آينده توسعه وسيعي از نظر توليد و كاربرد آن داريم كه اين امر اختصاص بخش عظيمي از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي كشور را به اين عرصه مي‌طلبد.
رياضي با تشريح اينكه در جامعه حقيقي مشكلات و موانعي وجود دارد كه براي برطرف كردن آن رجوع به دنياي مجازي لازم است، گفت: آمار نشان مي‌دهد نرخ توليد علم در دنيا هر ۱۸ ماه دو برابر شده كه به طور قطع اين توليد علم به عرصه زندگي وارد شده و تغييراتي را در آن ايجاد مي‌كند.
وي با بيان اينكه اگر آحاد مردم خود را با رشد سريع دانش هماهنگ نكنند، زندگي مشابهي با كشورهاي پيشرفته ندارند، عنوان كرد: با توجه به زندگي چندبعدي امروز بشر فناوري اطلاعات مي‌توانند در برطرف‌سازي مشكلات گذشته انسان‌ها ياري‌گر باشد.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور ادامه داد: امروز مشاغل فكري و نهضت نرم‌افزاري رو به افزايش و مشاغل يدي رو به افول است و كشورهايي قدرتمند هستند كه اطلاعات و دانش بيشتري در دسترس دارند.
وي اظهار داشت: فناوري اطلاعات سبب ايجاد فضاي مشترك بين آحاد مردم شده و مي‌تواند به آساني جايگزين سيستم‌هاي قديمي گشته و موجب افزايش بهره‌وري و يكپارچگي اطلاعات مردم و همگرايي سازمان‌ها شود.
رياضي درباره روند سريع رشد در اين حوزه گفت: در سال ۲۰۲۰ ديگر شماره تلفني وجود
نداشته و آي‌پي‌ها جايگزين آنها مي‌شوند، همچنين حجم جريان اطلاعات برعكس شده و آپلودشدن بيشتر از دانلود كردن خواهد بود.
معاون وزير ارتباطات از تدوين سند جامع فناوري كشور خبر داد و افزود: ما براي تدوين اين سند وضعيت رقبا و كشورهاي منطقه را در اين عرصه مطالعه كرده و با ايجاد جرياني پرشتاب قصد داريم بر اساس الگوي توسعه پايدار فناوري اطلاعات كشور، در كشور براي هر نوع توليد و عرضه خدمات محصولش را تا جايي كه توجيه راهبردي دارد، توليد و براي توليد علمي آن ظرفيت‌سازي كنيم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا